• Anonym (Anonym1)

LVU efter rättegång - vad händer?

Hej på er!

Om socialtjänsten ansöker om LVU till politikerna och dom väljer LVU, som i sin tur leder till rättegång, vad händer då om rätten väljer LVU? Kommer barnet/barnen omhändertas på plats? Måste t ex föräldrarna vara närvarande under rättegången eller räcker det med advokat som för din talan om du t ex inte mår bra psykiskt pga det som händer?

• Svar på tråden LVU efter rättegång - vad händer?
  • Anonym (Anonym1)
    LoveRain skrev 2019-11-29 16:14:27 följande:

Du kan ju maska alla namn, adresser, personnummer, plastband och sedan lägga ut

Nej det tänker jag inte göra
  • Anonym (Anonym1)
    LoveRain skrev 2019-11-29 16:14:27 följande:

Du kan ju maska alla namn, adresser, personnummer, plastband och sedan lägga ut

• Anonym (Men oj.....)
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 16:16:52 följande:

Nej det är bra att du inte gör. Lägg aldrig ut något som kan identifiera er för du vet aldrig om det är någon som känner dig eller familjen här på fl.
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Men oj.....) skrev 2019-11-29 16:33:36 följande:

Nej det är bra att du inte gör. Lägg aldrig ut något som kan identifiera er för du vet aldrig om det är någon som känner dig eller familjen här på fl.

Exakt, skulle aldrig falla mig in att visa privata papper öppet på Facebook. Detta är inte flashback liksom :/
  • Anonym
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 15:59:36 följande:

Skulle ni alla vilja att jag skriver upp händelsen ifrån början till slut? Alltså en mer detaljerad skrift om händelsen ifrån början till slut?

Jag skulle gärna vilja det, så jag kan försöka förstå.
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym skrev 2019-11-29 17:12:14 följande:

Jag skulle gärna vilja det, så jag kan försöka förstå.

Okej jag ska sätta mig ner sen och skriva en sammanfattning kring det hela när ja får möjlighet
  • Kjell2
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 16:11:39 följande:

Lägger inte ut sekretess papper!!!

För att förstå varför soc agerar som dom gör måste man läsa deras underlag. Förstår att du inte vill lägga ut men er berättelse är inte samma berättelse som soc har.
  • Anonym (Anonym1)
    Kjell2 skrev 2019-11-29 17:39:49 följande:

För att förstå varför soc agerar som dom gör måste man läsa deras underlag. Förstår att du inte vill lägga ut men er berättelse är inte samma berättelse som soc har.

Ger inte ut papprena ändå, det är sekretess
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 17:44:47 följande:

Du har givetvis inte sekretess gentemot dig själv eller socialtjänsten.

Att du inte vill lägga ut dom däremot är förståeligt även om det skulle vara intressant.
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 17:44:47 följande:

Du har givetvis inte sekretess gentemot dig själv eller socialtjänsten.

Att du inte vill lägga ut dom däremot är förståeligt även om det skulle vara intressant.
Svar på tråden LVU efter rättegång - vad händer?