Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 14:30:53 följande:
Det har jag som sagt redan svarat på några gånger. Dom yrkade på LVU för att dom trodde att vi inte skulle komma på mötena, umgängena, svara i telefon osv. Att vi helt enkelt skulle sköta i barnen och socialen som jag förstod advokaten som. Jag blev endast förhörd av rätten via telefon då dom ringde om mig under förhandlingen och jag svarade tydligt på alla frågorna
Liten undran bara. Soc brukar inte utgå ifrån att människor inte ska följa det som bestämts utan grund. Har ni verkligen inte misskött inbokade tider med dem och inte varit tillgängliga i telefon mm tidigare?
Så att deras misstankar har en viss grund i att de inte tror att ni kommer följa det som planeras?
I det du skriver så har ni följt allt som de bestämt och kommit överrens om till punkt och pricka vilket gör att deras helomvändning till ansökan om lvu blir mycket märklig.
Att ni inte var överrens om placering hos systern är ingen normal handling av soc som orsak till lvu. Nu har de ju dessutom hittat andra familjehem som inte är hos systern. Och ändå söker lvu?
Något annat i samarbetet med dem måste ha gått fel?