• Anonym (Anonym1)

LVU efter rättegång - vad händer?

Hej på er!

Om socialtjänsten ansöker om LVU till politikerna och dom väljer LVU, som i sin tur leder till rättegång, vad händer då om rätten väljer LVU? Kommer barnet/barnen omhändertas på plats? Måste t ex föräldrarna vara närvarande under rättegången eller räcker det med advokat som för din talan om du t ex inte mår bra psykiskt pga det som händer?

• Svar på tråden LVU efter rättegång - vad händer?
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (jur) skrev 2019-11-29 20:05:47 följande:

Det går bevisligen att vinna över socialtjänstens lögner men det är inte en enkel resa så att säga.

Självklart lär det inte bli lätt men som sagt så har vi bevis som advokaten vill använda sig av vid en ev. överklagan
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (jur) skrev 2019-11-29 20:07:23 följande:

Nix pix,

Jag ber dig citera portalparagrafen i socialtjänstlagen här i detta forum så kan vi ta det därifrån.

Du tror att jag avser dansa efter din pipa? Haha.. nice try...

Du dikterar inte innehållet i mina inlägg.
  • Kjell2
    Anonym (Anonym1) skrev 20am19-11-29 20:07:32 följande:

Nej, nu var det socialen som ansökte om LVU och politikerna valde det också, så det blev en rättegång igår där rätten ska välja emellan SoL eller LVU. Väljer dom LVU kommer vi att lägga fram massvis med bevis och överklaga

Var la ni inte fram det nu?
  • Anonym (jur)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 20:21:33 följande:

Du har uppenbarligen ingen aning om vad som står i portalparagrafen till socialtjänstlagen
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 20:21:33 följande:

Här blir man lite kluven.

Antingen är du sockärring och visar din vardagliga arroganta soc-stil, eller så är du en hittepå-sockäring som saknar kunskap och därför väljer att spy lite galla.

Så vilket är det?
  • Anonym (Anonym1)
    Kjell2 skrev 2019-11-29 21:06:07 följande:

Var la ni inte fram det nu?

Självklart så förde vi fram det :/
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym skrev 2019-11-29 21:15:59 följande:

Här blir man lite kluven.

Antingen är du sockärring och visar din vardagliga arroganta soc-stil, eller så är du en hittepå-sockäring som saknar kunskap och därför väljer att spy lite galla.

Så vilket är det?

Håller helt med att något är oerhört skumt med denna så kallade soctant
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (jur) skrev 2019-11-29 21:13:17 följande:

Du har uppenbarligen ingen aning om vad som står i portalparagrafen till socialtjänstlagen

Vilken chimpans som helst kan googla fram portalparagrafen. Obegrioligt vad du tror det skulle bevisa att jag citerade denna.

Jag har som sagt noll intresse av att dansa efter ?juristens? pipa... haha..
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 21:55:56 följande:

Vilken chimpans som helst kan googla fram portalparagrafen. Obegrioligt vad du tror det skulle bevisa att jag citerade denna.

Jag har som sagt noll intresse av att dansa efter ?juristens? pipa... haha..

Och vi är intresserade av att höra en påhittad "socsekreterare" men en 15 åring attityd men noll känsla för människor
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Anonym1) skrev 2019-11-29 21:57:49 följande:

Och vi är intresserade av att höra en påhittad "socsekreterare" men en 15 åring attityd men noll känsla för människor

Inte intresserade*
Svar på tråden LVU efter rättegång - vad händer?