• Kiiwii90

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

• Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • emmaivf2020
    Försökermedivf skrev 2020-02-13 10:07:12 följande:

Ja nu är jag igång med spray, började i söndags. Äntligen!

Hur tycker du det har gått med Synarela? Fått jobbiga biverkningar?

Skönt att du är igång med Menopur, nu närmar det sig äggplock :)

Åh så skönt att vara igång!! Hur känns det med nässprayen? Några biverkningar?

För mig funkade inte synarelan alls (inga biverkningar heller) så jag gick över till Suprefact efter nästa 3v med Synarela. Kände inte av Suprefacten nämnvärt heller förutom orolig sömn i slutet med väldigt mycket konstiga drömmar.

Ultraljud på fredag, går allt som det ska bli det äggplock mån eller tis näst vecka! Lite nervös nu.
  • Reflexgarn
    Clemmentina skrev 2020-02-17 08:11:30 följande:
    Tack för svar. Det är exakt det jag är orolig för. Det som förbryllar mig är att det ökar i styrka efter att jag började blöda. Ska ta ett digitalt imorgon och därefter ringa kliniken och rådfråga. Jag blöder lite och har lätt mensvärk.
    Vad visade det digitala som du tog? *nyfiken*
  • Clemmentina
    Reflexgarn skrev 2020-02-18 16:45:07 följande:

Vad visade det digitala som du tog? *nyfiken*

Tack för frågan! Det visade gravid 1-2 veckor vilket ju är för lite. Borde stått 2-3 veckor nu 19 dagar efter äggplock. Ska fortsätta testa och se vad som händer men ställer in mig på att det är ett tidigt missfall. Dagens och gårdagens test medan. I princip lika starka.

Hur går det för dig?
  • Reflexgarn
    Clemmentina skrev 2020-02-18 17:19:10 följande:
    Tack för frågan! Det visade gravid 1-2 veckor vilket ju är för lite. Borde stått 2-3 veckor nu 19 dagar efter äggplock. Ska fortsätta testa och se vad som händer men ställer in mig på att det är ett tidigt missfall. Dagens och gårdagens test medan. I princip lika starka.

Hur går det för dig?
    Håller tummarna för att bebis bara var lite seg att fästa sig :D det kan ju ta lite olika tid för ägget att fästa och börja utveckla sig vad jag förstått! Så hoppas hoppas!

Jag uppskattar inte riktigt illamåendet och tröttheten. Sover typ 10h per natt och kan ändå känna behovet av att sova en stund på eftermiddagen. Mitt humör har börjat påverkas redan också. tycker jag börjar få många symtom alldeles för tidigt i graviditeten då det bara är v6. 

Men håller verkligen tummarna för dig!
  • Clemmentina
    Reflexgarn skrev 2020-02-18 22:17:54 följande:

Håller tummarna för att bebis bara var lite seg att fästa sig :D det kan ju ta lite olika tid för ägget att fästa och börja utveckla sig vad jag förstått! Så hoppas hoppas!

Jag uppskattar inte riktigt illamåendet och tröttheten. Sover typ 10h per natt och kan ändå känna behovet av att sova en stund på eftermiddagen. Mitt humör har börjat påverkas redan också. tycker jag börjar få många symtom alldeles för tidigt i graviditeten då det bara är v6. 

Men håller verkligen tummarna för dig!

Jag hoppas också att det är så! Vi får se om testet minskar eller ökar imorgon.

Förstår att du inte uppskattar tröttheten och illamåendet. Det är ju skitjobbigt! Det är väl ganska vanligt att ha lite symptom i vecka 6 så du behöver inte tänka att det är tidigt. Ta hand om dig!
  • Ma18

Imorgon är det äntligen dags för FET! Hade äggplock i oktober så har väntat ett tag, hoppas att det är guldembryot vi får tillbaka nu! :D

• Anonym (Hej)
    Ma18 skrev 2020-02-19 15:36:58 följande:

Imorgon är det äntligen dags för FET! Hade äggplock i oktober så har väntat ett tag, hoppas att det är guldembryot vi får tillbaka nu! :D

Hej!! Lite okunnig, vad innebär FET, återföring av ägget eller? Varför tog det sådant tid för?
  • Ma18
    Anonym (Hej) skrev 2020-02-19 18:34:13 följande:

Hej!! Lite okunnig, vad innebär FET, återföring av ägget eller? Varför tog det sådant tid för?

Ja precis, det är återföring av fryst embryo (frozen embryo transfer). Blev överstimulerad så fick inte sätta in något då, sen tog det drygt tre månader innan mensen kom tillbaka så har inte kunnat sätta in.
  • Clemmentina

Nytt test idag och tycker mig se en tydlig ökning på testet. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det här.

• Anonym (Hej)
    Ma18 skrev 2020-02-19 20:13:20 följande:

Ja precis, det är återföring av fryst embryo (frozen embryo transfer). Blev överstimulerad så fick inte sätta in något då, sen tog det drygt tre månader innan mensen kom tillbaka så har inte kunnat sätta in.

Då förstår jag :)

Vilket protokoll gick du på? Vilken dos. Va detta ditt första ivf-behandling? :)
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet