• Kiiwii90

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

• Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Bubas
    Nikkilijo skrev 2020-02-25 21:04:47 följande:

Åh vilken tur att båda blev befruktade och klarade sig! Håller tummarna att de Vill stanna också! Är det första försöket?

Ja, första och enda försöket.
  • Bubas
    AndraSladdis skrev 2020-02-25 21:13:01 följande:

Vad spännande! Hoppas verkligen att minst ett ägg fäster! Jag är också äldre (40) och det skulle vara drömmen att sätta in två fina embryon.

Ja, jätte spännande och nervöst.
  • Bubas
    AndraSladdis skrev 2020-02-25 21:13:01 följande:

Vad spännande! Hoppas verkligen att minst ett ägg fäster! Jag är också äldre (40) och det skulle vara drömmen att sätta in två fina embryon.

Ja, jätte spännande och nervöst.
  • Dorisdelfin
    Bubas skrev 2020-02-25 19:08:02 följande:
    Dom såg 6 men 4 var alldeles för små. Dom växte bara till mellan 8 och 10mm och sen hände inget mer.

Jag är nämligen 42 år och har lågt amh värde 0.32. Dom sa det blir nog inte bättre än det här.

Japp, dom satte i båda 2. Det var faktiskt deras förslag.

Vi hade bestämt och bara göra ett försök eftersom vi gör detta privat. Så dom ville väl öka chanserna lite.

Dock förklarade dom ju riskerna med tvilling graviditet.

Jag har 2 barn sen innan som blev till på naturlig väg . Jag fick dom när jag var 23 och 27 år gammal. Hade inga problem med dom graviditeterna.

Har en ny man sen 6 år tillbaka och vi Hade försökt i nästan 3 år innan vi sökte hjälp.

Han har inga barn sen innan.

Nu hoppas vi bara på att åtminstone ett ägg fäster???? Nervös väntan.
    Då förstår jag. Vad spännande, hoppas det går bra.

Uppdatera gärna hur det går.
  • Dorisdelfin
    AndraSladdis skrev 2020-02-25 21:15:06 följande:

Är jag den enda här som kör korta protokollet? Valde ni själva eller föreslog kliniken?

jag kör korta protokollet med bemfola.
  • GlitterLina

Hej hoppas jag får hoppa in här oxå :)

Jag har nyligen fyllt 41. Har två barn sen innan. Har precis startat med IVF det är både nervöst & spännande. Jag har tagit sprutan Gonal F sen 13/2 & sprutan Fyremadel sen 17/2.

Jag har fått gå på en del UL kontroller då jag har stor risk för att bli överstimulerad. I måndags skulle jag egentligen få göra äggplock men äggen hade inte vuxit till sig som de önskade :(. I morgon ons blir det UL igen. Hoppas då på att dem vuxit till sig bra!

• Jagerika

Jag undrar en sak om själva odlingen! Vi fick totalfrys och äggplocket var på en måndag. Vi fick sen hem brev att vi hade 6st ägg i frysen ( helt galet) och att dom frystes med söndagen samma vecka. Är dom 6 dagars odlade då eller fryser dom alltid ned äggen på dag 5? :) Detta var på Sahlgrenska och jag vänta på att tiden ska gå så vi kan göra återföringen i nästa cykel :D

• Jagerika

Vet inte om bilden kom med :( men det står i ett brev att reproduktionsmedicin kunde frysa ned 6 embryo/n den 2020-02-09. Sorry för mina spam xD

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet