• Kiiwii90

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

• Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Reflexgarn
    Clemmentina skrev 2020-02-20 06:40:13 följande:

Nytt test idag och tycker mig se en tydlig ökning på testet. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det här.

Tycker det ser betydligt starkare ut! Men blöder du fortfarande? Tänkte om det kanske bara var en nidblödning?
  • Ma18
    Anonym (Hej) skrev 2020-02-20 16:11:48 följande:

Då förstår jag :)

Vilket protokoll gick du på? Vilken dos. Va detta ditt första ivf-behandling? :)

Korta protokollet, menopur 125.. var första ivf, och den blev helt misslyckad, embryot överlevde inte upptiningen.. så nu får vi börja om från början, då blir det gonal-f 100 och icsi istället.
  • Clemmentina
    Reflexgarn skrev 2020-02-20 17:35:39 följande:

Tycker det ser betydligt starkare ut! Men blöder du fortfarande? Tänkte om det kanske bara var en nidblödning?

Eller hur! Nej nu har det slutat. Kanske var en genombrottsblödning.
  • Anonym (#2)

15 dagar efter äp.

Fortfarande ont i livmoder/äggstockar om jag är väldigt kissnödig eller går raskt. Ändå hade jag inte särskilt ont dagarna efter, mindre än vid tidigare äp. Någon mer?

• Reflexgarn
    Clemmentina skrev 2020-02-20 19:07:12 följande:
    Eller hur! Nej nu har det slutat. Kanske var en genombrottsblödning.
    Håller tummarna för det :) du märker inte av några andra symtom? Blir det tydligare på stickan?

Räknar ner dagarna till att få göra VUL nu så vi får se om det finns några hjärtslag :)
  • Clemmentina
    Reflexgarn skrev 2020-02-22 11:49:32 följande:

Håller tummarna för det :) du märker inte av några andra symtom? Blir det tydligare på stickan?

Räknar ner dagarna till att få göra VUL nu så vi får se om det finns några hjärtslag :)

Jag har varit lätt illamående ett par dagar i veckan och lite tröttare än vanligt. Känner lite molvärk i magen till och från och har idag ont i vänster sida. Känner oro för utomkvedshavandeskap. När ska du göra vul? Jag har fått tid 9/3. Vet inte hur jag ska orka vänta... ;)
  • Clemmentina
    Reflexgarn skrev 2020-02-22 11:49:32 följande:

Ja just det glömde skriva att teststrecket var ännu starkare igår.
  • Reflexgarn
    Clemmentina skrev 2020-02-22 13:08:25 följande:
    Jag har varit lätt illamående ett par dagar i veckan och lite tröttare än vanligt. Känner lite molvärk i magen till och från och har idag ont i vänster sida. Känner oro för utomkvedshavandeskap. När ska du göra vul? Jag har fått tid 9/3. Vet inte hur jag ska orka vänta... ;)
    Jag har vul 2/3. Jag har också smärtor lite av och till, känns nästan som man sträckt sig i ljumskarna ibland. Sen som mensvärk, men antar att det är att livmosern växer. Hoppas att den sitter på rätt ställe :)
  • Patronsaint

Det efterlängtade beskedet om hur många som klarat sig till frysen har kommit. 4 av 20 ägg ligger i frysen och väntar. Synd dock att det inte står hur långe det är odlade eller om det blev icsi. Så nu är nästa väntan igång. Väntan på nästa mens och ägglossning för återinförande. Gick ju upp av alla hormoner så måste gå ner igen innan återinföringen med. Suck.

• Clemmentina
    Reflexgarn skrev 2020-02-22 16:27:07 följande:

Jag har vul 2/3. Jag har också smärtor lite av och till, känns nästan som man sträckt sig i ljumskarna ibland. Sen som mensvärk, men antar att det är att livmosern växer. Hoppas att den sitter på rätt ställe :)

Spännande! Bara en dryg vecka kvar då. Det verkar väldigt vanligt att ha ont på olika sätt i magen. Känner också en del neråt ljumskarna.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet