• Ereya

Följas åt till plus? Oktober & anonymt!

Heeej alla!

Jag och min sambo slutade med minipiller i början av september, fick mens enligt beräkning och har just tagit oss genom ägglossningen (positivt ägglossningstest i förrgår 8/10). Inne på försök 1 till bebis. Vi kör lite händer det då händer det, men har sex varje dag så vi kan omöjligt missa ÄL ändå Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!
  • Ereya
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-21 07:06:34 följande:

Gjorde test i morse men det visar negativt!

Jag får avvakta till helgen och hoppas.på ett plus då!

ÄL+10 och 11 är väldigt tidigt ändå, så är inte så konstigt om det visar neg än. Jag håller tummarna för ett plus senare i veckan :)
  • Soffiproppan83
    Ereya skrev 2019-10-21 09:15:12 följande:

ÄL+10 och 11 är väldigt tidigt ändå, så är inte så konstigt om det visar neg än. Jag håller tummarna för ett plus senare i veckan :)

Ja jag tar ett nytt till helgen för då har det gått två veckor. Jag är inte säker när jag hade äl men jag hade ont i magen förra helgen så jag tror det var då.
  • Ereya
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-21 09:18:24 följande:

Ja jag tar ett nytt till helgen för då har det gått två veckor. Jag är inte säker när jag hade äl men jag hade ont i magen förra helgen så jag tror det var då.

Bra att vänta, är ju det bästa egentligen. Att det får gå 2-3 veckor sedan befruktning och sen testar man.
  • Amidina
    Ereya skrev 2019-10-20 19:50:43 följande:
    Vilken krigare du är, välkommen hit. Ska hålla en extra tumme för dig! <3
    Haha, tack så mycket! {#emotions_dlg.flower} Det har varit en lång och lite jobbig resa, med trista erfarenheter från vården och så, men i början på denna cykeln fick vi äntligen reda på att min mans spermier äntligen räknas som normala nu, och jag har också fått en stämpel på att inget "ska" vara fel och påverka en eventuell graviditet.
  • Amidina
    Anonym (Längtar) skrev 2019-10-21 09:03:02 följande:
    Hej!! 

Nyfiken, hur fick din man upp sina spermienivåer?  Glad
    Med hjälp av en tokig fru! Drömmer När vi fick veta vad problemet med honom var (för få spermier och lågt antal med normalt utseende) så googlade jag mig vild, och vi tog blodprover privat och fick hjälp av en vän till mig att tolka dem. Det visade sig att han hade brist på en himla massa grejer, så vi la om kosten, han fick sluta snusa, börja träna lite, och så satsade vi jättemycket på att han skulle stressa ner. Tutade i honom tillskott av Macarot också, läste om flera i USA som hade lyckats mångdubbla sitt antal spermier med det och jag råkade ändå ha det hemma för jag tagit det själv förr (och min man lyckades TREdubbla sina nivåer på ett halvår!).

Så mitt främsta tips är att kolla nivåer på allt, hormoner, vitaminer, mineraler, sköldkörteln. Sen skippa sånt som är ohälsosamt (rökning, snus, socker och koffein i lite för stora mängder), och få ner stressnivåerna. Kortisol är fertilitetsdödande med råge, det ställer in kroppen på att behöva fly eller fäkta och då lägger den fokus på att hantera det istället för att föröka sig..
    Så många gånger glöms karlarna bort och vi kämpar som galningar för att bli de perfekta blomkrukorna (som Vulverine säger), och så står vi där med en gubbe som har kassa frön. :P 
  • Ereya

Cb Rapid Detection inhandlat, imorgon smäller det. ÄL+13, BIM-1!

• Alehed90
    Ereya skrev 2019-10-20 09:15:40 följande:

Tack snälla för att du kollade, dock vågar jag inte ta emot ett eventuellt grattis än då testerna var så himla himla svaga... Vi får vänta ett par dagar till helt enkelt. Hur går det för dig? :)

Jag håller tummarna för morgondagen! :)

Här går det segt, väntar fortfarande in äl! Men nästa vecka, då är det dags!
  • Ereya
    Alehed90 skrev 2019-10-21 20:42:17 följande:

Jag håller tummarna för morgondagen! :)

Här går det segt, väntar fortfarande in äl! Men nästa vecka, då är det dags!

Heja, hoppas ni får till det många gånger <3 Tack, jag låter er veta!
  • chaange

Hej!

Jag hoppar in här om det går bra ???? Kul att följas åt! Vi är på andra försöket. Har inga barn sedan tidigare. Det känns nytt och spännande! Är på äl+7 nu, BIM 30/10. De symptom jag känner är som en lättare mensvärk, brösten känns tyngre och vårtgårdarna mörkare och större (någon annan här som också upplever det?) Hoppas vi alla plussar! ????

Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!