• Ereya

Följas åt till plus? Oktober & anonymt!

Heeej alla!

Jag och min sambo slutade med minipiller i början av september, fick mens enligt beräkning och har just tagit oss genom ägglossningen (positivt ägglossningstest i förrgår 8/10). Inne på försök 1 till bebis. Vi kör lite händer det då händer det, men har sex varje dag så vi kan omöjligt missa ÄL ändå Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!
  • Ereya

ÄL+7, huvudvärk och fullständigt o-kåt. Har noll energi i kroppen också. Varit förkyld sedan ÄL+1 men är bättre nu, dock saknar jag den där femte växeln. Tar multivitaminer och mineraler samt mycket D-vitamin men är så förbenat trött.

Sist jag var så här o-kåt var under min lutealfas som ledde till en graviditet för åtta år sedan. Tappade allt sug på sex. På söndag tänker jag testa mig med Early. ÄL+11 då, sen varannan dag fram till BIM.

Hur går det för er andra? :)

• Obalem
    Ereya skrev 2019-10-16 11:45:21 följande:

ÄL+7, huvudvärk och fullständigt o-kåt. Har noll energi i kroppen också. Varit förkyld sedan ÄL+1 men är bättre nu, dock saknar jag den där femte växeln. Tar multivitaminer och mineraler samt mycket D-vitamin men är så förbenat trött.

Sist jag var så här o-kåt var under min lutealfas som ledde till en graviditet för åtta år sedan. Tappade allt sug på sex. På söndag tänker jag testa mig med Early. ÄL+11 då, sen varannan dag fram till BIM.

Hur går det för er andra? :)

Oj nej, trötthet sådär är ju så jobbigt. Hoppas de lättar nu när förkylningen släpper taget!

Därför med okåt lät inte alls kul.. dock så får vi hoppas att de som förra gången är pga graviditet :)

Låter som en bra plan med testen!

Äl+6 och brösten ömmar som dom gjort sen äl, något starkare. Idag är molvärken som bortblåst.. men humörsvängningar har ersatt. Jag känner mig mestadels så kärleksfull och positiv men ibland bara rämnar muren, då ryter ja till om något riktigt på skarpen, i nästa sekund blir ja ledsen och besviken på utbrottet för att sedan landa i mitt positiva jag igen :} så kortfattat så mår jag bra!

Jag ska också börja testa på söndag äl+10 eller om jag tar mig i kragen så väntar jag till tisdag! De visar sig hihi
  • Obalem

Godmorgon gänget!

Jag startar dagen med att berätta om mina nya upptäckter. När jag vaknade inatt/morse så kliande de lite överallt, de tog ett tag innan jag reagerade på de men efter att ha givit de en tanke kom jag på att de startade på samma vis ungefär samma dag förra graviditeten! Sen tog jag tempen (jag tempar inte så ofta längre då de bara gav mig stress) och till min förvåning är den över 37! Har annars basaltemp på strax under 36.5. När jag då ligger där och begrundar detta så kommer de en smygande hunger som snabbt ökar i styrka, så pass att jag kliver upp och knaprar på ett kex innan jag kan somna om. Brösten ömmar också fortfarande.

Säkert tillfälligheter men just nu i denna stund så tänker jag välja att se de som något positivt.

Hur mår ni? :D

• Ereya
    Obalem skrev 2019-10-17 10:07:04 följande:

Godmorgon gänget!

Jag startar dagen med att berätta om mina nya upptäckter. När jag vaknade inatt/morse så kliande de lite överallt, de tog ett tag innan jag reagerade på de men efter att ha givit de en tanke kom jag på att de startade på samma vis ungefär samma dag förra graviditeten! Sen tog jag tempen (jag tempar inte så ofta längre då de bara gav mig stress) och till min förvåning är den över 37! Har annars basaltemp på strax under 36.5. När jag då ligger där och begrundar detta så kommer de en smygande hunger som snabbt ökar i styrka, så pass att jag kliver upp och knaprar på ett kex innan jag kan somna om. Brösten ömmar också fortfarande.

Säkert tillfälligheter men just nu i denna stund så tänker jag välja att se de som något positivt.

Hur mår ni? :D

Wow det låter riktigt lovande! Verkligen! Åhhh jag blir så taggad och engagerad fastän jag inte ens känner dig, haha! :)

Jag har molvärk (YAY), mördaront i brösten, är totalt o-kåt (som jag var första graviditeten!), så himla seg i kroppen och längtar mig sjuk efter tabasco. Jag som inte ens gillar stark mat i vanliga fall, har nu tabasco på allt från rostbröd till lax till tomatskivor och tonfisk. Min sambo drömde att vi fick barn, min bästa vän som är väldigt iniutiv skrev igår att det kändes som att jag var med barn. Hoppas hoppas hoppas! Jag har en annorlunda känsla i kroppen :)

ÄL+8, på söndag ska jag testa!
  • dudetten

Jag tror att ni båda är gravida tjejer ???????? min känsla säger att jag inte är eller att det kommer bli något denna månaden :) gjorde ett negativt test till imorse så nu inväntar jag mensen och försök nummer 2 ????

• Obalem
    Ereya skrev 2019-10-17 10:48:58 följande:

Wow det låter riktigt lovande! Verkligen! Åhhh jag blir så taggad och engagerad fastän jag inte ens känner dig, haha! :)

Jag har molvärk (YAY), mördaront i brösten, är totalt o-kåt (som jag var första graviditeten!), så himla seg i kroppen och längtar mig sjuk efter tabasco. Jag som inte ens gillar stark mat i vanliga fall, har nu tabasco på allt från rostbröd till lax till tomatskivor och tonfisk. Min sambo drömde att vi fick barn, min bästa vän som är väldigt iniutiv skrev igår att det kändes som att jag var med barn. Hoppas hoppas hoppas! Jag har en annorlunda känsla i kroppen :)

ÄL+8, på söndag ska jag testa!

Jag håller helt med dig! Jag är så taggad för din skull också fast jag inte vet vem du är ;D

Men du, de låter verkligen lovande dedär!! Jag har sug på mars (jag som inte äter choklad) nu när du säger de haha.

Hoppas din känsla stämmer :) snart söndag!
  • Obalem
    dudetten skrev 2019-10-17 14:34:06 följande:

Jag tror att ni båda är gravida tjejer ???????? min känsla säger att jag inte är eller att det kommer bli något denna månaden :) gjorde ett negativt test till imorse så nu inväntar jag mensen och försök nummer 2 ????

Ge inte upp förrän tant röd hälsar på! De kan vara så att du hade äl senare än du trott? Jag håller en extra tumme för dig :)
  • syltburk

Hej alla!

Jag har BIM på tisdag men har såklart tjuvtestat. Det visar NOLL på testa tidigt och jag börjar tappa hoppet.

Har hälsporre och skulle medicinera med Ipren full dos i en vecka. Slutade efter 1,5 dagar pga att jag tänkte det inte skulle vara så bra för bebisverkstaden?

Nu är jag sjukt deppig.

Längtar efter trean
  • Ereya
    dudetten skrev 2019-10-17 14:34:06 följande:

Åh tror du? <3 tänk om! Åh nej hoppas din känsla är fel, så tråkigt om det är så. Hur länge har du kvar till BIM?

Jag blev så hemskt pmsig nyss, blev jättearg från ingenstans och sen började jag gråta. Jag måste ju vara gravid annars vet jag inte vad som är problemet, haha. Har sån stark magkänsla att jag faktiskt är det. Sa till min sambo under min arg-moodswing att om jag blivit gravid på första försöket kommer jag bli arg på honom för INGEN blir det på första! Och om jag får mens kommer jag bli lika arg för att jag INTE blev det hahahaha! Logiken! :)
  • Ereya
    Obalem skrev 2019-10-17 15:17:22 följande:

Jag håller helt med dig! Jag är så taggad för din skull också fast jag inte vet vem du är ;D

Men du, de låter verkligen lovande dedär!! Jag har sug på mars (jag som inte äter choklad) nu när du säger de haha.

Hoppas din känsla stämmer :) snart söndag!

HUR härligt vore det inte att plussa och ha BF på typ exakt samma dag?! OM jag är gravid har jag BF 30/6!

Som jag skrev i kommentar ovan: Jag har en sån himla stark magkänsla att jag är gravid. Helt sjukt. Tre dagar kvar, sedan borde vi veta....
Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!