Anonym (Qwerty) skrev 2019-09-10 11:47:18 följande:
Du skriver om både kobajs och hästbajs i din kommentar. Kobajs som inte luktar (vilket det gör)
Återigen, vänligen peka ut var någonstans i min kommentar jag skriver "kobajs". Jag kommenterar hästbajs, ja, det har du rätt i. Men inte kobajs. Jag skulle vara mycket intresserad av att se om du kan hitta ordet "kobajs" i min första kommentar:
Anonym (veg) skrev 2019-09-09 14:46:15 följande:
Kor har ett helt annat matsmältningssystem än människor, så det går liksom inte att jämföra en iddisslare med människor. Vill man dra såna jämförelser så kan du ju istället använda hästar, som också är växtätare. Deras bajs luktar just ingenting. Torkat hästbajs luktar mest hö. Men ja precis, den jämförelsen understöder ju inte din åsikt, så varför skulle du vilja använde den då....
Sen ligger det visst något i att vegetarianers bajs kan lukta mindre. Min vän var först köttätare och började sedan äta vegetariskt. Han sa att han märkte märkbart stor skillnad på sitt bajs. Luktade inte alls lika mycket då han åt vegetarisk kost. Hans flickvän (som ju förstås använde samma toalett) kunde intyga att detta stämde, luktade inget efter hans toalettbesök.
Vår kost påverkar vår mage väldigt mycket och således så är vårt bajs olika beroende på vad vi ätit.
Jag skriver "bajs" i den tredje meningen, som syftar till meningen före och alltså hästar. Dvs hästbajs. I mening fyra nämner jag igen bajs, denna gång uttryckligen "hästbajs". Därefter handlar texten om människor och deras avföring. Ej kor, ej hästar heller.