• Anonym (Bella)

Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan

Jag har sedan ett år bott med min pojkvän och nu börjar jag tröttna!

Nästan varje gång han gjort nr2 så luktar det bajs i hela lägenheten (bor i en liten 2:a).

Det tar bort allt romantiskt med honom och med hur charmig & rolig han är, kan bara associera honom med bajslukten.

Ska tillägga att han är afrikan och äter MYCKET stark mat med olika slags afrikanska rätter som kan ställa till det lite där nere.

Han äter också bönor, kryddigt kött, råa ägg, kombinerat med en massa koppar kaffe som kanske är boven bakom lukten?

Har försökt att göra magvänlig mat som kokt fisk med potatis och andra rätter, men det verkar inte hjälpa.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan
  • Kocken1977

Elda upp lägenheten om de luktar så mycket skit eller be han gå in till grannen å sätta sig ????????????

• Anonym (Sej)

Hej, jag lider med TS.

Min uppfattning är att män har annorlunda toalett-vanor än kvinnor och att det faktiskt stinker mer (nej, inte alla män osv blabla).

Tidigare jobbade jag på en arbetsplats med enbart kvinnliga kollegor, där gick man ganska korta stunder och inte så ofta på toaletten. Det var väldigt sällan det stank efter någon. Kanske var de bättre på att maskera dofterna, vad vet jag...

Idag är jag på en arbetsplats med ENBART män, har dessutom välsingnats med kontor nära toaletterna (fyfan). Och dessa män skiter långa stunder VARJE dag, det luktar ALLTID illa efteråt! Alltså så pass att man kan anta att allt inte står rätt till i deras magar.

Det är som ett lämmeltåg till toaletterna en timme efter lunch, då stänger jag mitt kontor och öppnar fönstret för att överleva.

Har med andra ord inga direkta råd, kan bara förstå och lida med dig. Förstår verkligen att attraktionen försvinner, RIP.

• Anonym (Så illa?)
    Anonym (Eller?) skrev 2019-09-07 22:14:02 följande:
    Vadå hinner sprida sig? Jag skiter inte med öppen dörr. Så du menar på allvar att du tror att en person är sjuk för att hens skit luktar skit? Ska hen söka hjälp hos en läkare för sin besvärande skitlukt menar du?
    Ja om du har så stark lukt att du tycker det som står i ts är helt normalt så kanske du ska söka hjälp ja. Och kolla över din kost och tarmar. För det är INTE normalt att hela lägenheten luktar starkt skit när någon varit på toa. Antar att han stänger dörren han med. Men ändå luktar det. Det är inte normalt. Inte det minsta. Vi är 7 i vår familj och INGEN har skitdoft som sprider sig som ts beskriver. Tråkigt att du är en stinkbomb och känner att du måste försvara ditt bajs med näbbar och klor. Hahaha
  • Anonym (Laktosintolerant)

Har han provat v.i.poo?

funkar för mig (laktosmage)

Då sprejar man i toan inan man sätter sig och det ska stoppa lukten från att lämna toastolen.

• Anonym (Bella)
    Anonym (Laktosintolerant) skrev 2019-09-08 10:27:07 följande:

Har han provat v.i.poo?

funkar för mig (laktosmage)

Då sprejar man i toan inan man sätter sig och det ska stoppa lukten från att lämna toastolen.

Han är ju afrikan å därmed Laktosintolerant!

Har försökt det med och att köpa laktosfritt!!

Inget funkar..
  • Anonym (rensare)
    Anonym (Bella) skrev 2019-09-08 00:02:25 följande:

Våran ventil fungerar utmärkt!

Har försökt att inte prata, men ändå markera problemet, som att ha en manik man trycker på varav en spray av massa kemikalier blandar sig med bajslukten, oftast med tändsticksröken också.

VAD jag än gör så hjälper det inte!!

Det blir bara en cocktail av bajs, rök, å doftspraylukt när en försöker dölja avförings doften med andra preparat!!

Vet inte vad jag ska ta mig till.. Älskar honom å han är amazing i sängen.. Men det här negativa börjar ta över för mycket!

Det finns ganska dyra luftrengörare som frigör joniserade laddningar och dessa luftrengörare funkar faktiskt jäkla bra. Jag kan inte garantera att den hinner ta hand om skitdoft omedelbart men lukt försvinner snabbt med hjälp av den.

Exempel: Vår ganska stora källare med rum, dubbla garage, tvättstuga och  snickarbo var fylld med rök så man såg fasiken ingenting. Det upptäcktes på natten (larmet gick). Jag åtgärdade problemet och sen satte ner "luftrengöraren" för att bli av med rökstanken. På morgon (4h senare) var luften HELT befriad från röklukt. 
    Den tar hand om hundlukten också hemma här...
  • Anonym (Eller?)
    Anonym (Så illa?) skrev 2019-09-08 08:58:10 följande:

Ja om du har så stark lukt att du tycker det som står i ts är helt normalt så kanske du ska söka hjälp ja. Och kolla över din kost och tarmar. För det är INTE normalt att hela lägenheten luktar starkt skit när någon varit på toa. Antar att han stänger dörren han med. Men ändå luktar det. Det är inte normalt. Inte det minsta. Vi är 7 i vår familj och INGEN har skitdoft som sprider sig som ts beskriver. Tråkigt att du är en stinkbomb och känner att du måste försvara ditt bajs med näbbar och klor. Hahaha

Men vilken fantastisk familj du har. Alla 7 skiter perfekta luktfria bajskorvar som sjunker till till botten vid alla toabesök. Det är bara att gratulera och avundsjukt beundra er oslagbara tarmflora. Ni har säkert förtjänat den väl. Jag och min familj får väl skämmas när vi bajsar ut vår skit som luktar just skit. Vi kan inte vara normala och måste genast söka läkarvård. Usch, stackars oss!
  • Anonym (ute?)
    Anonym (Bella) skrev 2019-09-07 18:40:49 följande:

Jag har sedan ett år bott med min pojkvän och nu börjar jag tröttna!

Nästan varje gång han gjort nr2 så luktar det bajs i hela lägenheten (bor i en liten 2:a).

Det tar bort allt romantiskt med honom och med hur charmig & rolig han är, kan bara associera honom med bajslukten.

Ska tillägga att han är afrikan och äter MYCKET stark mat med olika slags afrikanska rätter som kan ställa till det lite där nere.

Han äter också bönor, kryddigt kött, råa ägg, kombinerat med en massa koppar kaffe som kanske är boven bakom lukten?

Har försökt att göra magvänlig mat som kokt fisk med potatis och andra rätter, men det verkar inte hjälpa.

Vad ska jag göra?

Ja, du. Vissa har spicy avföring. Kan han sätta sig ute och bajsa? Som hundarna gör..
  • Anonym (Så illa?)
    Anonym (Eller?) skrev 2019-09-08 13:30:07 följande:
    Men vilken fantastisk familj du har. Alla 7 skiter perfekta luktfria bajskorvar som sjunker till till botten vid alla toabesök. Det är bara att gratulera och avundsjukt beundra er oslagbara tarmflora. Ni har säkert förtjänat den väl. Jag och min familj får väl skämmas när vi bajsar ut vår skit som luktar just skit. Vi kan inte vara normala och måste genast söka läkarvård. Usch, stackars oss!
    Vad är ditt problem? Förutom att din skit förpestar hela lägenheten du lever i? Jag undrar seriöst.
  • Anonym (Eller?)
    Anonym (Så illa?) skrev 2019-09-08 16:44:04 följande:

Vad är ditt problem? Förutom att din skit förpestar hela lägenheten du lever i? Jag undrar seriöst.

Jag har inget problem. Jag bor inte i lägenhet och jag sätter på fläkten och stänger dörren efter toabesök. Min skit luktar skit och det är helt normalt. Du verkar dock ha lite problem med dina medmänniskors odörer.
Svar på tråden Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan