• Anonym (veg)

Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan

Anonym (S) skrev 2019-09-09 10:00:48 följande:
    Hahaha, herregud det var det dummaste jag hört.. vet du att kossor också vegetarianer men det luktar verkligen inte hallon när de bajsar, så jag tror knappast att det beror på att du är vegetarian:)

Efter en del personer luktar det mer än andra. Min sambo äter exakt samma mat som mig, det har ALDRIG luktat efter honom, men kan inte säga detsamma om mig..

Det är tyvärr därför många har problem med sina magar för att man inte sitter tillräckligt länge på toaletten. Så stressskita för att det inte ska hinna lukta är ingen bra idé..

Kor har ett helt annat matsmältningssystem än människor, så det går liksom inte att jämföra en iddisslare med människor. Vill man dra såna jämförelser så kan du ju istället använda hästar, som också är växtätare. Deras bajs luktar just ingenting. Torkat hästbajs luktar mest hö. Men ja precis, den jämförelsen understöder ju inte din åsikt, så varför skulle du vilja använde den då....

Sen ligger det visst något i att vegetarianers bajs kan lukta mindre. Min vän var först köttätare och började sedan äta vegetariskt. Han sa att han märkte märkbart stor skillnad på sitt bajs. Luktade inte alls lika mycket då han åt vegetarisk kost. Hans flickvän (som ju förstås använde samma toalett) kunde intyga att detta stämde, luktade inget efter hans toalettbesök.

Vår kost påverkar vår mage väldigt mycket och således så är vårt bajs olika beroende på vad vi ätit.

• Anonym (veg)
    Anonym (Eller?) skrev 2019-09-09 14:33:15 följande:
    Jag är varken uppretad, aggressiv eller otrevlig. Just nu sitter jag med ett brett leende på läpparna och njuter av vår trevliga bajskonversation.
    Nej. Du väljer bara att missförstå med flit, för att det är roligt att reta upp folk. Vilket också antagligen är anledningen till att du sitter där med "ett brett leende på läpparna och njuter".
  • Anonym (veg)
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-09-09 14:56:21 följande:
    Kobajs luktar. Eller har du helt tappat luktsinnet?

Kobajs kommenterade jag inte över huvud taget. (tips: läs texten ordentligt innan du kommenterar)

Drog bara en helt lika meningslös jämförelse, och jämförde med hästbajs istället. Som efter att det torkat i typ fem minuter faktiskt inte luktar just nåt alls.

Min poäng: Onödigt att jämföra människobajs med bajs från andra djur, för vi är människor. Inte kor. Inte hästar heller. (och inte hundar, pandor eller fiskar med för den delen)

• Anonym (veg)
    Anonym (Eller?) skrev 2019-09-09 16:20:05 följande:
    Fy, det var elakt! Jag tror verkligen inte att jag missförstått någonting i denna tråden. Ni vill bara hacka på mig eftersom jag inte delar era åsikter. Men det är ok och ingenting jag blir upprörd över. Jag ser det som ett skitproblem i sammanhanget.

Hahahahahaha Skrattande

Ja stackars dej. För du skriver ju inte alls här anonymt bara för att försöka provocera så mycket du kan. 

• Anonym (veg)
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-09-10 10:50:04 följande:
    Ett tips; läs din egna kommentar igjen.
    Anonym (veg) skrev 2019-09-09 14:46:15 följande:

Kor har ett helt annat matsmältningssystem än människor, så det går liksom inte att jämföra en iddisslare med människor. Vill man dra såna jämförelser så kan du ju istället använda hästar, som också är växtätare. Deras bajs luktar just ingenting. Torkat hästbajs luktar mest hö. Men ja precis, den jämförelsen understöder ju inte din åsikt, så varför skulle du vilja använde den då....

Sen ligger det visst något i att vegetarianers bajs kan lukta mindre. Min vän var först köttätare och började sedan äta vegetariskt. Han sa att han märkte märkbart stor skillnad på sitt bajs. Luktade inte alls lika mycket då han åt vegetarisk kost. Hans flickvän (som ju förstås använde samma toalett) kunde intyga att detta stämde, luktade inget efter hans toalettbesök.

Vår kost påverkar vår mage väldigt mycket och således så är vårt bajs olika beroende på vad vi ätit.

Jag har gjort det. Kan du vänligen peka ut åt mig var nånstans i min text från kl. 14:46 igår som jag använder ordet "kobajs" och således kommenterar kobajs?

Min kommentar handlade om hästbajs. Två helt olika djur, du vet? Ungefär sådär som att människor och kor inte är samma.

• Anonym (veg)
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-09-10 11:47:18 följande:
    Du skriver om både kobajs och hästbajs i din kommentar. Kobajs som inte luktar (vilket det gör)

Återigen, vänligen peka ut var någonstans i min kommentar jag skriver "kobajs". Jag kommenterar hästbajs, ja, det har du rätt i. Men inte kobajs. Jag skulle vara mycket intresserad av att se om du kan hitta ordet "kobajs" i min första kommentar:

Jag skriver "bajs" i den tredje meningen, som syftar till meningen före och alltså hästar. Dvs hästbajs. I mening fyra nämner jag igen bajs, denna gång uttryckligen "hästbajs". Därefter handlar texten om människor och deras avföring. Ej kor, ej hästar heller.

• Anonym (veg)
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-09-10 12:08:17 följande:
    "Kor har ett helt annat matsmältningssystem än människor, så det går liksom inte att jämföra en iddisslare med människor. Vill man dra såna jämförelser så kan du ju istället använda hästar, som också är växtätare. Deras bajs luktar just ingenting."

Jo, kobajs luktar (dvs avföring från kör luktar). Även hästbajs luktar.

Återigen. Var skriver jag att kobajs inte luktar?

Jag skriver att "Deras (alltså hästars) bajs luktar just ingenting". Hästbajs som inte är helt pinfärskt luktar (och består) mest (av) hö.
    Skriver inget om kobajs. Jag nämner inte kobajs över huvud taget.

Svar på tråden Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan