• Anonym (Bella)

Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan

Jag har sedan ett år bott med min pojkvän och nu börjar jag tröttna!

Nästan varje gång han gjort nr2 så luktar det bajs i hela lägenheten (bor i en liten 2:a).

Det tar bort allt romantiskt med honom och med hur charmig & rolig han är, kan bara associera honom med bajslukten.

Ska tillägga att han är afrikan och äter MYCKET stark mat med olika slags afrikanska rätter som kan ställa till det lite där nere.

Han äter också bönor, kryddigt kött, råa ägg, kombinerat med en massa koppar kaffe som kanske är boven bakom lukten?

Har försökt att göra magvänlig mat som kokt fisk med potatis och andra rätter, men det verkar inte hjälpa.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan
  • viseversa
    Anonym (Eller?) skrev 2019-09-08 16:53:10 följande:
    Jag har inget problem. Jag bor inte i lägenhet och jag sätter på fläkten och stänger dörren efter toabesök. Min skit luktar skit och det är helt normalt. Du verkar dock ha lite problem med dina medmänniskors odörer.
    Fast på allvar. Det är inte normalt med skit som gasar ner en hel lägenhet. Så det luktar i hela hemmet länge efteråt. Känner INGEN som har sån skit. Klart bajs luktar men det ts beskriver hör fan inte till det normala. Varför förstår du inte vart människan du om och om igen hackar på vill komma? För jag fattar väldigt väl. Men du verkar lite trög tyvärr. 
  • Anonym (hm)

Hur är hans hygien i övrigt? Jag har en släkting med bristande hygien och när han har varit på toaletten, så kan det verkligen stinka ner hela lägenheten. Det stinker verkligen lik och det får jag stå ut med 1-2 gånger per kvartal då han sover över hos mig.Trots hans bristande hygien i övrigt så är han medveten om den otroliga stanken han kan frambringa, för ibland går han iväg till en närbelägen offentlig toalett för att skita där när han är på besök. Jag ser i alla fall till att ha olika luktsprejer hemma som döljer stanken liiiite när han har sprayat efter sig. Tända doftljus på toaletten funkar också. Det viktigaste är dock att dörren till toaletten är helt stängd efter att han har varit där, men det gör också att stanken kan finnas kvar inne på toa i flera timmar.

Jag tycker faktiskt att du ska ta ett snack med din pojkvän och påtala att det verkligen luktar illa när han har bajsat och sedan visa vart luktsprejerna och doftljusen står. Funkar inte det så kan det ju faktiskt vara nödvändigt att be honom att hälla i lite klorin eller toarengöring i toaletten efter att han har varit där.

• Anonym (Eller?)
    viseversa skrev 2019-09-08 17:49:25 följande:

Fast på allvar. Det är inte normalt med skit som gasar ner en hel lägenhet. Så det luktar i hela hemmet länge efteråt. Känner INGEN som har sån skit. Klart bajs luktar men det ts beskriver hör fan inte till det normala. Varför förstår du inte vart människan du om och om igen hackar på vill komma? För jag fattar väldigt väl. Men du verkar lite trög tyvärr. 

Och medans du sitter där och ryggdunkar din egen självbelåtenhet så smiter jag iväg och skiter lite normala stinkande bajskorvar. Hoppas att det inte retar upp ditt intellekt allt för mycket.
  • Anonym (Yes, I know)
    Anonym (hm) skrev 2019-09-08 21:13:35 följande:

Hur är hans hygien i övrigt? Jag har en släkting med bristande hygien och när han har varit på toaletten, så kan det verkligen stinka ner hela lägenheten. Det stinker verkligen lik och det får jag stå ut med 1-2 gånger per kvartal då han sover över hos mig.Trots hans bristande hygien i övrigt så är han medveten om den otroliga stanken han kan frambringa, för ibland går han iväg till en närbelägen offentlig toalett för att skita där när han är på besök. Jag ser i alla fall till att ha olika luktsprejer hemma som döljer stanken liiiite när han har sprayat efter sig. Tända doftljus på toaletten funkar också. Det viktigaste är dock att dörren till toaletten är helt stängd efter att han har varit där, men det gör också att stanken kan finnas kvar inne på toa i flera timmar.

Jag tycker faktiskt att du ska ta ett snack med din pojkvän och påtala att det verkligen luktar illa när han har bajsat och sedan visa vart luktsprejerna och doftljusen står. Funkar inte det så kan det ju faktiskt vara nödvändigt att be honom att hälla i lite klorin eller toarengöring i toaletten efter att han har varit där.

Hur skulle det hjälpa att hälla ngt i toan? Lukten är ju molekyler som far omkring i luften.
  • Anonym (ute?)

Sätt ut ett spann på balkongen så får han sitta där och prutta.

• EnAnonumius
    Anonym (Särbo) skrev 2019-09-08 01:18:22 följande:
    Mitt bajs luktar ingenting. Jag är vegetarian.

Våra tarmar ät inte skapta för kött. Det ruttnar i princip på vägen.

Dessutom sitter många skit-länge på wc. Max 5min. Längre tid tar det inte om man lägger från sig ev läsning eller mobil. Då hinner det inte lukta på samma vis.
    Och i magen har vi magsyra som har pH 1,5-2,0 värde d.vs jäkligt surt och den fräter sönder nästan allt. Så köttet fräter sönder i magen som en del i matspjälkningen.

Så det är världens största myt att kött skulle ruttna i våra magar.
    Den andra största myten är att att våra tarmar inte skulle vara skapta för kött.. Vet du människan är faktiskt allätare.. Vi är skapta för att äta blandkost.

Det är en sak att frivilligt välja att vara vegan/vegetarian, det som inte är okey är att komma med falska påstånden om människan och vad vi är skapta för att äta.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • viseversa
    Anonym (Eller?) skrev 2019-09-08 21:28:55 följande:
    Och medans du sitter där och ryggdunkar din egen självbelåtenhet så smiter jag iväg och skiter lite normala stinkande bajskorvar. Hoppas att det inte retar upp ditt intellekt allt för mycket.
    Nej det retar mig inte men du verkar extremt uppretad. Och jag undrar varför du är sdå aggresiv och otrevlig?
  • Bananböjaren

Men vilken mansgris, dumpa!!!! Hur fan kan karlsloken bajsa, fina flickor håller inte på med sånt.

• Anonym (Hello)

Haha har läst tråden, den är superkul (fast jag förstår att det är ett problem TS) jag fick mig ett gott skratt iaf, precis vad jag behövde:)

Så till TS, är det fel på ventilationen? För har han dörren stängd när han bajsar (vilket jag antar) o stänger efter sig när han går ut, borde det inte lukta bajs...Annars, säg åt honom att tända en tändsticka o spola så fort korven nuddar vattnet.

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (Hello) skrev 2019-09-09 09:54:21 följande:

Haha har läst tråden, den är superkul (fast jag förstår att det är ett problem TS) jag fick mig ett gott skratt iaf, precis vad jag behövde:)

Så till TS, är det fel på ventilationen? För har han dörren stängd när han bajsar (vilket jag antar) o stänger efter sig när han går ut, borde det inte lukta bajs...Annars, säg åt honom att tända en tändsticka o spola så fort korven nuddar vattnet.

Du vet att de andra flesta människorna sitter ner och bajsar?
Svar på tråden Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan