• Anonym (Bella)

Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan

Jag har sedan ett år bott med min pojkvän och nu börjar jag tröttna!

Nästan varje gång han gjort nr2 så luktar det bajs i hela lägenheten (bor i en liten 2:a).

Det tar bort allt romantiskt med honom och med hur charmig & rolig han är, kan bara associera honom med bajslukten.

Ska tillägga att han är afrikan och äter MYCKET stark mat med olika slags afrikanska rätter som kan ställa till det lite där nere.

Han äter också bönor, kryddigt kött, råa ägg, kombinerat med en massa koppar kaffe som kanske är boven bakom lukten?

Har försökt att göra magvänlig mat som kokt fisk med potatis och andra rätter, men det verkar inte hjälpa.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan
  • Anonym (K)

Om hela lägenheten luktar trots att han stänger dörren efter sig kan det vara läge att be värden/föreningen se över ventilationen. Från badrummet brukar luften sugas ut genom en ventil, så lukt ska inte kunna sprida sig därifrån i någon större utsträckning.

• Anonym (Bella)

Våran ventil fungerar utmärkt!

Har försökt att inte prata, men ändå markera problemet, som att ha en manik man trycker på varav en spray av massa kemikalier blandar sig med bajslukten, oftast med tändsticksröken också.

VAD jag än gör så hjälper det inte!!

Det blir bara en cocktail av bajs, rök, å doftspraylukt när en försöker dölja avförings doften med andra preparat!!

Vet inte vad jag ska ta mig till.. Älskar honom å han är amazing i sängen.. Men det här negativa börjar ta över för mycket!

• Anonym (Särbo)

Jag köpte en spray till bilen häromdagen. Den funkade till tyg så jag sprayade soffan och såg då på etiketten att den tog bort alla odörer även luftpartiklar utan att lämna spår. Funkar utmärkt.

• Anonym (Särbo)
    Anonym (Eller?) skrev 2019-09-07 21:37:27 följande:

Så din skit luktar inte skit?

Mitt bajs luktar ingenting. Jag är vegetarian.

Våra tarmar ät inte skapta för kött. Det ruttnar i princip på vägen.

Dessutom sitter många skit-länge på wc. Max 5min. Längre tid tar det inte om man lägger från sig ev läsning eller mobil. Då hinner det inte lukta på samma vis.
  • Anonym (Sara)

Då antar jag du dricker bra? Ju mer man dricker desto lösare blir avföringen i princip. Kag är oftast hård i magen och dricker väldigt lite.

Anonym (Särbo) skrev 2019-09-08 01:18:22 följande:

Mitt bajs luktar ingenting. Jag är vegetarian.

Våra tarmar ät inte skapta för kött. Det ruttnar i princip på vägen.

Dessutom sitter många skit-länge på wc. Max 5min. Längre tid tar det inte om man lägger från sig ev läsning eller mobil. Då hinner det inte lukta på samma vis.

• Anonym (vet)

om jag är tvungen att göra nummer 2 på jobbet, när jag är ute på stan osv så brukar jag spola DIREKT när det landat- medför i stort sett INGEN lukt. Be honom göra det, torka sig och sedan direkt spola igen, då minimeras lukten iaf. Sen efter det det självklara, tändstickor, parfym, doftspray eller liknande och stäng dörren direkt. Annars- särbo..

• Anonym (ozoneair)

Kanske detta kan vara nagot?:
    https://kampanj.expressen.se/ozoneair/posts/rengora-med-ozon-5-fragor-om-nya-saneringsmetoden/
     Annars far ni planera ert nasta boende sa att ni har tva toaletter - en vanlig och en separat (langt fran ovriga rum, med luftsluss/hall emellan toan och ovriga lagenheten, och sist men inte minst - ett STORT fonster att oppna och vadra sa fort han ar fardig).
    Eller ut i skogen och bo med utedass. Da slipper du stanken inomhus i alla fall.

• Anonym (Yes, I know)
    Anonym (Eller?) skrev 2019-09-07 19:45:23 följande:

Hur luktar det efter ditt eget toabesök? Blåsippa?

Helt ärligt brukar det inte kännas på lukten i rummet när jag har bajsat. Är magen i olag luktar det, inte annars. Bajset ligger ju under vattenytan när det har landat, så att säga. Jag sitter inte där och fiser i evighet utan går in och gör det jag ska lite snabbt. Tar oftast inte längre tid än att kissa. Det hinner väl inte spridas en massa lukt då, antar jag. Är vegetarian. Vet inte om det påverkar.

Funderar på om det luktar mer efter långsittarna? Att dåligt fungerande mage generellt ger sämre lukt.
  • Anonym (Yes, I know)
    Anonym (Bella) skrev 2019-09-08 00:02:25 följande:

Våran ventil fungerar utmärkt!

Har försökt att inte prata, men ändå markera problemet, som att ha en manik man trycker på varav en spray av massa kemikalier blandar sig med bajslukten, oftast med tändsticksröken också.

VAD jag än gör så hjälper det inte!!

Det blir bara en cocktail av bajs, rök, å doftspraylukt när en försöker dölja avförings doften med andra preparat!!

Vet inte vad jag ska ta mig till.. Älskar honom å han är amazing i sängen.. Men det här negativa börjar ta över för mycket!

Stänger han dörren både när han är på toa och efter sig när han är klar?

Varför har du inte sagt något? Han kanske kan ändra sina vanor på något sätt så att det blir mindre störande. Han kan tex öppna ett fönster i lgh innan han går för att bajsa.
  • Anonym (Särbo)
    Anonym (Sara) skrev 2019-09-08 01:31:23 följande:

Då antar jag du dricker bra? Ju mer man dricker desto lösare blir avföringen i princip. Kag är oftast hård i magen och dricker väldigt lite.

Jag är alltid förstoppad jag med. Skiter en gång i veckan, ibland två.

Har du testat något laxerande på daglig basis?
Svar på tråden Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan