Inlägg från: Anonym (Qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwerty)

Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan

Anonym (Hello) skrev 2019-09-09 09:54:21 följande:

Haha har läst tråden, den är superkul (fast jag förstår att det är ett problem TS) jag fick mig ett gott skratt iaf, precis vad jag behövde:)

Så till TS, är det fel på ventilationen? För har han dörren stängd när han bajsar (vilket jag antar) o stänger efter sig när han går ut, borde det inte lukta bajs...Annars, säg åt honom att tända en tändsticka o spola så fort korven nuddar vattnet.

Du vet att de andra flesta människorna sitter ner och bajsar?
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (veg) skrev 2019-09-09 14:46:15 följande:

Kor har ett helt annat matsmältningssystem än människor, så det går liksom inte att jämföra en iddisslare med människor. Vill man dra såna jämförelser så kan du ju istället använda hästar, som också är växtätare. Deras bajs luktar just ingenting. Torkat hästbajs luktar mest hö. Men ja precis, den jämförelsen understöder ju inte din åsikt, så varför skulle du vilja använde den då....

Sen ligger det visst något i att vegetarianers bajs kan lukta mindre. Min vän var först köttätare och började sedan äta vegetariskt. Han sa att han märkte märkbart stor skillnad på sitt bajs. Luktade inte alls lika mycket då han åt vegetarisk kost. Hans flickvän (som ju förstås använde samma toalett) kunde intyga att detta stämde, luktade inget efter hans toalettbesök.

Vår kost påverkar vår mage väldigt mycket och således så är vårt bajs olika beroende på vad vi ätit.

Kobajs luktar. Eller har du helt tappat luktsinnet?
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Yes, I know) skrev 2019-09-09 18:42:36 följande:

Det är in icke-nordisk grej, generellt. De allra flesta vuxna utanför Norden tål inte mjölk.

Det är även vanligt att man inom norden är laktosintolerant
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Yes, I know) skrev 2019-09-09 19:10:07 följande:

?Andelen laktosintoleranta varierar mellan olika länder. I Sverige räknar man med att 4-10 procent av de vuxna är laktosintoleranta. I Finland är 15-20 procent av de vuxna laktosintoleranta. I medelhavsområdet är laktosintolerans betydligt vanligare och ungefär 30-60 procent av de vuxna är laktosintoleranta. I stora delar av Asien, Sydamerika och Afrika är alla vuxna laktosintoleranta.?

Hälsningar Livsmedelsverket

För att påstå att du arbetar på Livsmedelsverket har du absolut inte koll på laktosintolerans och förövrigt noll kunskap.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Yes, I know) skrev 2019-09-09 21:13:46 följande:

Ojdå. Inser att jag var otydlig. Och citattecknen hade förvandlats till frågetecken. Det var ett citat från Livsmedelsverkets hemsida.

(Men jisses! Vad kan utbildade människor som jobbar på heltid med livsmedel veta om livsmedel? Nada! Nothing! Nichts!)

Nu vet alla eller borde veta att Livsmedelsverket inte är speciellt pålitligt eftersom de följer gamla råden och inte nya råd som kommit av forskning.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (veg) skrev 2019-09-10 08:55:17 följande:

Kobajs kommenterade jag inte över huvud taget. (tips: läs texten ordentligt innan du kommenterar)

Drog bara en helt lika meningslös jämförelse, och jämförde med hästbajs istället. Som efter att det torkat i typ fem minuter faktiskt inte luktar just nåt alls.

Min poäng: Onödigt att jämföra människobajs med bajs från andra djur, för vi är människor. Inte kor. Inte hästar heller. (och inte hundar, pandor eller fiskar med för den delen)

Ett tips; läs din egna kommentar igjen.
    Anonym (veg) skrev 2019-09-09 14:46:15 följande:

Kor har ett helt annat matsmältningssystem än människor, så det går liksom inte att jämföra en iddisslare med människor. Vill man dra såna jämförelser så kan du ju istället använda hästar, som också är växtätare. Deras bajs luktar just ingenting. Torkat hästbajs luktar mest hö. Men ja precis, den jämförelsen understöder ju inte din åsikt, så varför skulle du vilja använde den då....

Sen ligger det visst något i att vegetarianers bajs kan lukta mindre. Min vän var först köttätare och började sedan äta vegetariskt. Han sa att han märkte märkbart stor skillnad på sitt bajs. Luktade inte alls lika mycket då han åt vegetarisk kost. Hans flickvän (som ju förstås använde samma toalett) kunde intyga att detta stämde, luktade inget efter hans toalettbesök.

Vår kost påverkar vår mage väldigt mycket och således så är vårt bajs olika beroende på vad vi ätit.

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (veg) skrev 2019-09-10 11:45:17 följande:

Jag har gjort det. Kan du vänligen peka ut åt mig var nånstans i min text från kl. 14:46 igår som jag använder ordet "kobajs" och således kommenterar kobajs?

Min kommentar handlade om hästbajs. Två helt olika djur, du vet? Ungefär sådär som att människor och kor inte är samma.

Du skriver om både kobajs och hästbajs i din kommentar. Kobajs som inte luktar (vilket det gör)
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (veg) skrev 2019-09-10 12:02:25 följande:

Återigen, vänligen peka ut var någonstans i min kommentar jag skriver "kobajs". Jag kommenterar hästbajs, ja, det har du rätt i. Men inte kobajs. Jag skulle vara mycket intresserad av att se om du kan hitta ordet "kobajs" i min första kommentar:

Jag skriver "bajs" i den tredje meningen, som syftar till meningen före och alltså hästar. Dvs hästbajs. I mening fyra nämner jag igen bajs, denna gång uttryckligen "hästbajs". Därefter handlar texten om människor och deras avföring. Ej kor, ej hästar heller.

"Kor har ett helt annat matsmältningssystem än människor, så det går liksom inte att jämföra en iddisslare med människor. Vill man dra såna jämförelser så kan du ju istället använda hästar, som också är växtätare. Deras bajs luktar just ingenting."

Jo, kobajs luktar (dvs avföring från kör luktar). Även hästbajs luktar.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Bella) skrev 2019-09-10 20:34:04 följande:

Varför skulle han göra det?

Han luktar vääldigt gott då han har aXe africa/aqua.

Sen så luktar hans kropp väldigt maskulint, som de flesta afrikaner brukar lukta, speciellt alfahanarna med mycket muskler :)

Hur gammal är han? Tonåring?
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Bella) skrev 2019-09-27 10:11:24 följande:

Vi bor ihop, så nej. Övre 20-års åldern om det spelar roll.

I övrigt så vill jag bara tillägga att jag har fått honom att gå med på en vegetarisk kost bestående av nästan bara frukt å grönsaker.

Som nån annan här nämnde så har det faktiskt hjälpt :).

Det stinker komocka på toan dock (glömde utesluta vitlök & chilikryddorna) men hela lgh-en blir iaf inte helt nergasad längre.

Tack för hjälpen

Syftade på Axe som används av tonåringar och få vuxna män...
Svar på tråden Luktar skit i lägenheten efter han varit på toan