• Anonym (TS)

Hur ofta tvättar ni håret?

Hur ofta?

• Svar på tråden Hur ofta tvättar ni håret?
  • Anonym (Fejs)
    Anonym (Coo) skrev 2019-08-25 19:20:11 följande:

Skröna som jag trodde på när jag var yngre. Tvättade håret två gånger i veckan, torrschampo och luggtvätt däremellan, dvs bara två god hair days i veckan och det blev inte bättre trots att jag höll ut i många år. Sen gav jag upp och sedan 20 år tvättar jag håret varje dag, det har inte blivit ett dugg fetare, det är fortfarande vackert i en dag och fett och fult nästa

Det är sånt såna säger som inte har hår som blir fett lätt. ?Stå ut ett tag så blir det bättre sen.? I wish! Hjälper lite att bleka håret men det har jag inte lust med. Känns dock lite deppigt att det inte blir bättre med åren för vissa. Kommer säkert vara en av dem (är i 30-årsåldern nu).
  • sextiotalist

Skröna som jag trodde på när jag var yngre. Tvättade håret två gånger i veckan, torrschampo och luggtvätt däremellan, dvs bara två god hair days i veckan och det blev inte bättre trots att jag höll ut i många år. Sen gav jag upp och sedan 20 år tvättar jag håret varje dag, det har inte blivit ett dugg fetare, det är fortfarande vackert i en dag och fett och fult nästa

För mig var det så. Testade en sommar och drog ner tvätten och fick bättre hår. När jag passerat 20 så fick jag styr på det och kunde tvätta var tredje dag
  • sextiotalist

För mig var det så. Testade en sommar och drog ner tvätten och fick bättre hår. När jag passerat 20 så fick jag styr på det och kunde tvätta var tredje dag
  • Anonym (Coo)
    Anonym (Fejs) skrev 2019-08-25 19:31:21 följande:

Det är sånt såna säger som inte har hår som blir fett lätt. ?Stå ut ett tag så blir det bättre sen.? I wish! Hjälper lite att bleka håret men det har jag inte lust med. Känns dock lite deppigt att det inte blir bättre med åren för vissa. Kommer säkert vara en av dem (är i 30-årsåldern nu).

Jag är i 40-årsåldern nu och jag tycker faktiskt att jag börjar ana att det börjar kanske bli lite bättre Fortfarande fett dag två men inte riktigt lika superfett som förut
  • Agdaa
    Anonym (TS) skrev 2019-08-25 17:41:28 följande:
    Vilket torrschampo använder du?
    Olika, men inte billiga skitmärken. Betalar hellre för kvalitet. Maria nila är bra
  • Anonym (Oofta)

Blöter håret så sällan som möjligt.?Tvättar med schampo väldigt sällan. Max 1gång i månaden. Tvättar med vatten och ibland med balsam också men max 2 ggr/veckan oftast mindre än 1ggn/vecka.

Torrschampo el puder ibland. Alltid uppsatt hår. Mitt hår tål inte vatten känns det som. Det går av!

• Smultronmarmelad

Tjej med långt hår - varannan dag fast ibland var tredje

• Anonym (Varje)

Nu är kanske detta lite off topic men ni som endast tvättar håret en gång i veckan eller mer sällan, hur ofta byter ni era örngott och sängkläder då? Själv är jag kanske lite överkänslig, men det måste ju samlas massa "osynligt" äckel där från erat hår...

• BurningDiamond
    Det är ingen skröna att hår som utsätts för mer slitage blir mer skadat än hår som utsätts för mindre slitage. Men whatever floats your boat...
  • BurningDiamond
    Anonym (Varje) skrev 2019-08-25 20:03:12 följande:

Nu är kanske detta lite off topic men ni som endast tvättar håret en gång i veckan eller mer sällan, hur ofta byter ni era örngott och sängkläder då? Själv är jag kanske lite överkänslig, men det måste ju samlas massa "osynligt" äckel där från erat hår...

Jag byter örngott (och övriga sängkläder) varje vecka, någon gång varannan om jag missat tvättiden.
Svar på tråden Hur ofta tvättar ni håret?