• Anonym (TS)

Hur ofta tvättar ni håret?

Hur ofta?

• Svar på tråden Hur ofta tvättar ni håret?
  • pyssel
    Anonym (Vera) skrev 2019-08-26 09:09:24 följande:

Du tror mig inte? Ok. En gång i månaden tvättar jag håret, med ägg och honung alltså. Med 3-4 veckors mellanrum. Varje dag sköljer jag håret med vatten, samtidigt som jag duschar.

Det är ju en slags tvätt:)
    Alla hästar hemma
  • Anonym (els)

1-3 gånger i månaden. Tvättar jag fler gånger än så blir håret både risigt och fett.

• Inteutanproblem

Tvättar håret i snitt var 7:e dag. Har långt och tjockt hår. Hade förut stora problem med fett hår där håret dagen efter tvätt såg rent äckligt ut av fett.

Men det problemet har löst sig efter att jag slutat tvätta håret med skitschampon och balsam fullproppade med siliconer, parabener, alkohol och annat som sliter samt klibbar fast mot hårets yta för att skapa en falsk känsla av att det är ?mjuk och rent?. På cirka 1 år har jag gått från att tvätta håret med schampo varannan dag till var 7:e istället.

• Anonym (!)
    Anonym (H) skrev 2019-08-26 06:22:19 följande:
    Vill man ha slitet hår så visst, do it.
    Jag tvättar mitt hår varje dag med endast schampo och mitt hår blir aldrig slitet. 
  • Kverulant67
    Anonym (H) skrev 2019-08-26 06:22:19 följande:
    Vill man ha slitet hår så visst, do it.
    Jag trodde också det i 30år innan min frissa sa att det inte stämmer om man använder ett normalt schampo och sedan inget annat. Så jädra gott att vara perfekt i håret varje dag numera! Minns hur jag ogillade att det var fett varannan dag innan!
  • Alekri

Jag tvättar mitt hår i genomsnitt två gånger i veckan. Använder Pureology som är ett vegansk schampo. Bästa schampot som någorlunda tämjar mitt tjocka, frissiga, flottiga hår.

• Engulgummianka

Varje dag annars ser det ut som att jag har ett helt bregottpaket i håret. Har provat att glesa ut och tvättat håret varannan/tredje dag och använt torrschampo däremellan men håret blir ändå fett. Har även provat att göra surskölj mellan de gånger jag tvättat håret men dagen efter kan jag göra en tuppkam utan produkter för att håret är så fett

• Kverulant67
    Alekri skrev 2019-08-26 19:27:14 följande:

Jag tvättar mitt hår i genomsnitt två gånger i veckan. Använder Pureology som är ett vegansk schampo. Bästa schampot som någorlunda tämjar mitt tjocka, frissiga, flottiga hår.

Vad är det som är "inte-veganskt" i vanligt schampo?
Svar på tråden Hur ofta tvättar ni håret?