Hur ofta tvättar ni håret?
Hur ofta?
Hur ofta?
Blev väldigt nyfiken nu. Ni som säger att ni tvättat håret typ en gång i veckan eller ännu mer sällan, hur ofta duschar ni resten av kroppen?
Blev väldigt nyfiken nu. Ni som säger att ni tvättat håret typ en gång i veckan eller ännu mer sällan, hur ofta duschar ni resten av kroppen?
Tvättar håret varje dag. Hade önskat att jag hade kunnat tvätta håret ett par gånger i veckan bara, men mitt hår blir tyvärr fett på en dag. På helger brukar jag hoppa över en dag om jag inte ska göra något särskilt dagen efter. Är så jobbigt att tvätta håret varje dag, men vad göra? Kan ju inte gå med fett hår på jobbet tyvärr...
Försöker vänta 2 veckor med att tvätta håret mellan varje gång. Det är bra för håret att inte tvätta det så ofta och det slits inte lika fort.
En till två gånger i veckan men vanligt schampoo (Moroccanoil, gliss, evital eller barnängen) eller alepotvål. Brukar variera.
Typ 3 gånger i veckan. Med schampo och balsam. (Gärna från Rituals)
Inpackning 1 gång i månaden.
Brukade tvätta varje dag men nu pga jobb så blir det varannan dag. Har gjort så nu i över ett halvår och det funkar bra, håret blir inte snuskigt.
En gång i veckan kör jag inpackning också.
Använder ett naturligt shampoo utan sulfater och konstiga kemikalier.
Brukade tvätta varje dag men nu pga jobb så blir det varannan dag. Har gjort så nu i över ett halvår och det funkar bra, håret blir inte snuskigt.
En gång i veckan kör jag inpackning också.
Använder ett naturligt shampoo utan sulfater och konstiga kemikalier.
Tvättar håret alltför sällan, blir ungefär var 4-5 vecka. Har tappat håret och det är en stor process att tvätta min peruk.
Nej, inte alls. Fick tom beröm hos frissan sist att mitt hår har sån bra kvalitet.
Det är inte själva tvättandet som sliter på håret, det är hur man stylar det efteråt som kan göra skillnad.
Fast om det vore sant så skulle väl mitt hår vara lite slitet i alla fall?
Aldrig
var 3-4 dag, ifall jag duschar oftare blir mitt hår flottigt på bara någon dag.