Hur ofta tvättar ni håret?
Hur ofta?
Hur ofta?
Skröna som jag trodde på när jag var yngre. Tvättade håret två gånger i veckan, torrschampo och luggtvätt däremellan, dvs bara två god hair days i veckan och det blev inte bättre trots att jag höll ut i många år. Sen gav jag upp och sedan 20 år tvättar jag håret varje dag, det har inte blivit ett dugg fetare, det är fortfarande vackert i en dag och fett och fult nästa
Nu är kanske detta lite off topic men ni som endast tvättar håret en gång i veckan eller mer sällan, hur ofta byter ni era örngott och sängkläder då? Själv är jag kanske lite överkänslig, men det måste ju samlas massa "osynligt" äckel där från erat hår...
Jag byter örngott en gång i veckan men vänder dock på kudden efter halva tiden eller använder en sida för rent/renare och en för smutsigt hår. Om jag tvättar 2 ggr i veckan då. Vid en gång är det bara kuddvändning i mitten om jag kommer ihåg.
Varje dag
Var 3e-4e dag på ett ungefär
Det blir fett nästa dag eftersom du har vänt håret att det ska tvättas varje dag...
Dessutom kan torrschampo också göra att det blir fett fortare.
Nu är kanske detta lite off topic men ni som endast tvättar håret en gång i veckan eller mer sällan, hur ofta byter ni era örngott och sängkläder då? Själv är jag kanske lite överkänslig, men det måste ju samlas massa "osynligt" äckel där från erat hår...
Fast vi behöver ju inte tvätta vårt hår så ofta eftersom det inte blir fett lika snabbt som andras? Det är ju det allt handlar om. Tror inte det samlas så värst mer skit på våra kuddar än på någon som tvättar det oftare. Hade det gjort det så hade vi ju haft finnar över hela facet vid det här laget, men jag har inte en enda. Jag har istället ett rent ansikte och ett välmående hår!
Tror du det är enda anledningen till att man tvättar håret? De flesta som tränar, jobbar i stall eller liknande tvättar väl håret dagligen, hoppas jag i alla fall. Har ju ingenting med fett att göra.