• Anonym (TS)

Hur ofta tvättar ni håret?

Hur ofta?

• Svar på tråden Hur ofta tvättar ni håret?
  • Tiina87

1-2 gånger i veckan max men oftast enbart en dag

• Anonym (Coo)

Varje dag förstås, varför ha en bad hair day när det inte behövs?

• Tiina87
    Anonym (Coo) skrev 2019-08-25 18:22:42 följande:

Jag har aldrig bad hairday...
  • Anonym (Varje)

Tvättar håret varje dag med shampoo och balsam. Kanske inte det bästa, men än så länge funkar det. Jobbar inom vården och även om jag inte låter håret hänga ner, så tycker jag ändå det känns mest fräscht att tvätta varje kväll. Blir dessutom väldigt svettig i nacke och ansikte och då känns hela håret flottigt snabbt.

• Anonym (Hshwuevd)

Vanligtvis 2ggr i veckan. troligtvis mer när det är för varmt ute

• BurningDiamond
    Anonym (Coo) skrev 2019-08-25 18:22:42 följande:

Eftersom håret blir sämre med frekvent tvättning => fler bad hair days.
  • trilskas

Tvättar varje gång jag duschar. Med både schampoo och balsam. Och duschar ju typ varje dag/varannan dag.. :) 

• Anonym (Coo)
    BurningDiamond skrev 2019-08-25 18:47:24 följande:

Eftersom håret blir sämre med frekvent tvättning => fler bad hair days.

Skröna som jag trodde på när jag var yngre. Tvättade håret två gånger i veckan, torrschampo och luggtvätt däremellan, dvs bara två god hair days i veckan och det blev inte bättre trots att jag höll ut i många år. Sen gav jag upp och sedan 20 år tvättar jag håret varje dag, det har inte blivit ett dugg fetare, det är fortfarande vackert i en dag och fett och fult nästa
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Coo) skrev 2019-08-25 19:20:11 följande:

Skröna som jag trodde på när jag var yngre. Tvättade håret två gånger i veckan, torrschampo och luggtvätt däremellan, dvs bara två god hair days i veckan och det blev inte bättre trots att jag höll ut i många år. Sen gav jag upp och sedan 20 år tvättar jag håret varje dag, det har inte blivit ett dugg fetare, det är fortfarande vackert i en dag och fett och fult nästa

ja, visst är det så. Jag har under perioder tvättat mer sällan men det blir ändå alltid lika fett efter en dag.
Svar på tråden Hur ofta tvättar ni håret?