Inlägg från: Anonym (Coo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Coo)

Hur ofta tvättar ni håret?

Varje dag förstås, varför ha en bad hair day när det inte behövs?

• Anonym (Coo)
    BurningDiamond skrev 2019-08-25 18:47:24 följande:

Eftersom håret blir sämre med frekvent tvättning => fler bad hair days.

Skröna som jag trodde på när jag var yngre. Tvättade håret två gånger i veckan, torrschampo och luggtvätt däremellan, dvs bara två god hair days i veckan och det blev inte bättre trots att jag höll ut i många år. Sen gav jag upp och sedan 20 år tvättar jag håret varje dag, det har inte blivit ett dugg fetare, det är fortfarande vackert i en dag och fett och fult nästa
  • Anonym (Coo)
    Anonym (Fejs) skrev 2019-08-25 19:31:21 följande:

Det är sånt såna säger som inte har hår som blir fett lätt. ?Stå ut ett tag så blir det bättre sen.? I wish! Hjälper lite att bleka håret men det har jag inte lust med. Känns dock lite deppigt att det inte blir bättre med åren för vissa. Kommer säkert vara en av dem (är i 30-årsåldern nu).

Jag är i 40-årsåldern nu och jag tycker faktiskt att jag börjar ana att det börjar kanske bli lite bättre Fortfarande fett dag två men inte riktigt lika superfett som förut
  • Anonym (Coo)
    BurningDiamond skrev 2019-08-25 20:08:44 följande:

Det är ingen skröna att hår som utsätts för mer slitage blir mer skadat än hår som utsätts för mindre slitage. Men whatever floats your boat...

Milt schampo en gång om dagen i kort hår är knappast slitage...och som sagt jag har en 25-årig testperiod. 5 år med sällantvätt som inte gav ett dugg mindre fett hår. 20 år med tvätt varje dag som inte gjort håret mera fett, it definately floats my boat
  • Anonym (Coo)
    Tiina87 skrev 2019-08-25 22:39:12 följande:

Det blir fett nästa dag eftersom du har vänt håret att det ska tvättas varje dag...

Dessutom kan torrschampo också göra att det blir fett fortare.

Du missade att jag skrev att jag i ca 5 års tid försökte tvätta håret mer sällan? Olika långa tider utan schampo, ibland torrschampo men ingen förändring i hur fort håret blev fett, det blev alltid fett dan efter tvätt. Och det blir inte fortare fett nu när jag tvättar varje dag.
Svar på tråden Hur ofta tvättar ni håret?