• Anonym (TS)

Hur ofta tvättar ni håret?

Hur ofta?

• Svar på tråden Hur ofta tvättar ni håret?
  • Anonym (Coo)
    BurningDiamond skrev 2019-08-25 20:08:44 följande:

Det är ingen skröna att hår som utsätts för mer slitage blir mer skadat än hår som utsätts för mindre slitage. Men whatever floats your boat...

Milt schampo en gång om dagen i kort hår är knappast slitage...och som sagt jag har en 25-årig testperiod. 5 år med sällantvätt som inte gav ett dugg mindre fett hår. 20 år med tvätt varje dag som inte gjort håret mera fett, it definately floats my boat
  • Anonym (Helen)

Var 4:e dag, jag dränker det i torrschampo på den 3e dagen. Har fint, blont hår med självfall, så det blir fett ganska fort tyvärr.

• Anonym (Anna)

Cirka 2 gånger i veckan.

• Anonym (A 2)

Två gänger i veckan i snitt.

• Anonym (E)
    Anonym (Varje) skrev 2019-08-25 20:03:12 följande:

Nu är kanske detta lite off topic men ni som endast tvättar håret en gång i veckan eller mer sällan, hur ofta byter ni era örngott och sängkläder då? Själv är jag kanske lite överkänslig, men det måste ju samlas massa "osynligt" äckel där från erat hår...

Jag byter örngott en gång i veckan men vänder dock på kudden efter halva tiden eller använder en sida för rent/renare och en för smutsigt hår. Om jag tvättar 2 ggr i veckan då. Vid en gång är det bara kuddvändning i mitten om jag kommer ihåg.
  • lövet2

Var 4:e dag. Jag har långt hår, och det har varit lite torrt ända sedan jag kom ur tonåren. Tvättar jag oftare, så blir det risigt och eländigt.

21/8: Antal besök: 88000
  • Anonym (Alba)

Oftast varannan dag men om jag kan/hinner helst varje dag. Håret är snyggast när det är nytvättat.

Om jag skulle gå tre dagar utan att tvätta så blir det stripigt och ser skitigt ut helt enkelt.

Min rutin är: tvätta med ett sls fritt schampoo, sen Suave balsam. Skölja ordentligt. Sen kamma igenom det helt, föna det torrt. Sen plattång, inte alltid jag kör hela håret utan lyfter endast rötterna. Några gånger i veckan har jag i Fekkai silikondroppar som doftar ljuvligt.

• BurningDiamond
    Anonym (Coo) skrev 2019-08-25 20:21:05 följande:
    Milt schampo en gång om dagen i kort hår är knappast slitage...och som sagt jag har en 25-årig testperiod. 5 år med sällantvätt som inte gav ett dugg mindre fett hår. 20 år med tvätt varje dag som inte gjort håret mera fett, it definately floats my boat
    Du är medveten om att "slitage" och "fett hår" inte är samma sak va? Men kör på som du gör, det funkar för dig!
  • Glinda från Oz

Var femte dag ungefär

Svar på tråden Hur ofta tvättar ni håret?