Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Hur ofta tvättar ni håret?

Varannan till var tredje dag, men det kan gå längre tid emellan.

• sextiotalist
    Anonym (Coo) skrev 2019-08-25 19:20:11 följande:

Skröna som jag trodde på när jag var yngre. Tvättade håret två gånger i veckan, torrschampo och luggtvätt däremellan, dvs bara två god hair days i veckan och det blev inte bättre trots att jag höll ut i många år. Sen gav jag upp och sedan 20 år tvättar jag håret varje dag, det har inte blivit ett dugg fetare, det är fortfarande vackert i en dag och fett och fult nästa

För mig var det så. Testade en sommar och drog ner tvätten och fick bättre hår. När jag passerat 20 så fick jag styr på det och kunde tvätta var tredje dag
  • sextiotalist
    Anonym (Coo) skrev 2019-08-25 19:20:11 följande:

Skröna som jag trodde på när jag var yngre. Tvättade håret två gånger i veckan, torrschampo och luggtvätt däremellan, dvs bara två god hair days i veckan och det blev inte bättre trots att jag höll ut i många år. Sen gav jag upp och sedan 20 år tvättar jag håret varje dag, det har inte blivit ett dugg fetare, det är fortfarande vackert i en dag och fett och fult nästa

För mig var det så. Testade en sommar och drog ner tvätten och fick bättre hår. När jag passerat 20 så fick jag styr på det och kunde tvätta var tredje dag
  • sextiotalist
    pyssel skrev 2019-08-26 07:03:40 följande:
    Varför skulle man få slitet hår för att man duschar dagligen? Att skölja igenom med balsam och aldrig föna ger inget slitet hår. Men tack för omtanken, jag har långt, tjockt och kanske tåligt hår då, det är inte alla förunnat :) Om man tränar hårt så man blir varm/svettig i håret, rider med hjälm, mockar skit eller har ett kroppsarbete, så visst, don't - om man nu tror att andra inte reagerar.
    Du har då ett hår som tål detta slitage. Det är inte alltför sällan det kommer upp i mitt flöde om problem med håret, just för att de tränar, rider etc. Deras hår tål inte daglig tvätt och blir slitet.
    Jag kan inte tvätta håret varje dag, har jag tränat och blivit svettig, då sköljer jag igenom håret.
    Nu rider jag inte längre, men det var samma sak där, jag sköljde igenom håret, men kunde inte tvätta det varje dag
  • sextiotalist
    Anonym (Varje) skrev 2019-08-26 08:22:23 följande:
    Förstår att det är olika beroende på vilken typ av hår man har, men själv skulle jag aldrig kunna bara skölja med vatten för då ser mitt hår jättekonstigt ut och jag får ingen ordning på det överhuvudtaget. Sedan undrar jag om shampoo egentligen gör att håret slits mer än bara med vatten?
    Schampot innehåller ju tensider som påverkar håret

• sextiotalist
    pyssel skrev 2019-08-26 08:48:53 följande:
    Ja "tvätt" är väl ett relativt begrepp. "Skölja" går ju bra för de flesta, jag har sedan länge slutat använda schampo varje gång just för att skona håret :)
    Ja, skölja igenom håret, låta det torka utan att borsta det, det klarar de flesta hår. På sommaren, speciellt när det är så här varmt, så sköljer de flesta genom håret när de badar
Svar på tråden Hur ofta tvättar ni håret?