• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • 89snole
    Hej alla!  
    Jag hoppar in här. Tog ut min hormonspiral 2/8 och fick någon form av mens (utan mensvärk, innan prev.medelstiden hade jag svåra mensvärkar) dagen efter som höll i sig i 3-4 dgr. Mitt problem är att jag har använt hormonpreventivmedel så länge att jag har noll koll på min cykel, då prev.med har gjort att jag knappt haft mens under dessa år. Tidigare i mitt liv när jag hade perioder utan skydd bokförde jag aldrig min cykel heller, så dumt. Så har aldrig haft koll. Har räknat på genomsnittlig cykel på 29 dagar och hade sex under dagarna innan och på självaste dagen som jag isf skulle haft ÄL. De här veckorna har gått sååå långsamt och jag har redan gjort 3 early detection-test, trots att jag vet att det är omöjligt med utslag även om det hade vart en mycket tidig graviditet. Varför blir man såhär konstig och otålig? Trodde inte det om mig själv, haha. Hoppas att det ska ha funkat redan första försöket - trots att jag är medveten att chansen är rätt liten, eller hur?

Ngn som upplevt samma? Tänker mig att denna första cykel kan ses som en referens, funkar det så? Alltså att jag kan räkna med att kommande cykler blir lika långa? Eller tar det en stund för kroppen att hitta in i normalt läge? När jag tog ut spiralen sa barnmorskan att systemet är igång direkt.. vad nu det innebär..
  • Theresesvea
    AndraSladdis skrev 2019-08-28 13:46:43 följande:

Ett syskon. Ni då? 

Ja, jag vet det är svårt. Detta är vårt andra försök, och förra cykeln började jag testa redan innan ägget ens hade kunnat fästa, förstod jag sen (på ÄL+4  ) . 

Här är det också ett syskon! Nr 3 närmare bestämt :) De två första tog sig på första försöket, så var nog lite naiv inför denna gång ;)

För oss är det nu försök nr 4. Plussade på försök nr 2 men blev ett tidigt missfall tyvärr.
  • mimiii
    almqvist skrev 2019-08-28 13:56:46 följande:

Hej på er!

Äl+8 idag och jag har lite lätt rosa/röda flytningar samtidigt som de är väldigt trådiga. Håller tummarna för att detta är ett tecken på graviditet! :)

Åh vad spännande! Hoppas verkligen att det är ett symptom :D
  • mimiii
    Gevalia55 skrev 2019-08-28 13:16:27 följande:

Kan någon lägga till mig, BIM 25/9.

Försök till syskon till vårt barn som är 2,5 år.

Detta blir försök nr 4

Fick mens idag........hoppas så på att det tar sig snart men sexlivet är ju inte lika aktivt nu som när vi blev gravida med första barnet. Håller tummarna för er alla!!

s0ff skrev 2019-08-28 13:24:56 följande:

Jag vill gärna hoppa på jag med!
    Använder mig av Natural Cycles och fick imorse den tempstegringen jag väntat på, långt senare än vad jag trodde på från början.... Har då fått nytt datum för BIM den 4/9 :D 

Nu är vi 68 stycken! :D

Valde att flytta min BIM till en dag tidigare då jag nu tror mer på ff's utsatta ÄL än nc's. Det innebär att jag nu är på ÄL+6, BIM-7. Som vanligt kommer testtankarna igång redan nu, och beställde till och med ett predictor early-test som jag kan hämta ut imorgon. Om jag känner mig själv rätt lär jag testa på fredag, alltså ÄL+8, BIM-5. Någon här som har plussat så tidigt?

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78, Milka2, Naya

3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis , avigmaria
    4/9: Sofiakarin, Myrkryper, s0ff, mimiii
    5/9: MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5
    6/9: Michibell, Zyprexa, Tessi1
    7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan, Nicole22
    8/9: Lylls, 10oktober
    9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih, Nowoli
    10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91 
    11/9: ketchup88, Adlitam
    13/9: Cachy 
    14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi, Lolana
    16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84 
    18/9: awi 
    19/9: GrönTröja, Millemupp 
    20/9: FELT
    21/9: mea08, hundenhubbe 
    22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra
    23/9: SamiraBudva 
    24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88
    25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55
  • Myrkrypet

Så kul, vi är pp samma äl dag och har bim samma dag. Jag försöker vänta till söndag med första testet men får se om jag klarar hålla mig så länge!!

mimiii skrev 2019-08-28 16:51:11 följande:

Nu är vi 68 stycken! :D

Valde att flytta min BIM till en dag tidigare då jag nu tror mer på ff's utsatta ÄL än nc's. Det innebär att jag nu är på ÄL+6, BIM-7. Som vanligt kommer testtankarna igång redan nu, och beställde till och med ett predictor early-test som jag kan hämta ut imorgon. Om jag känner mig själv rätt lär jag testa på fredag, alltså ÄL+8, BIM-5. Någon här som har plussat så tidigt?

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78, Milka2, Naya3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis , avigmaria4/9: Sofiakarin, Myrkryper, s0ff, mimiii5/9: MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica56/9: Michibell, Zyprexa, Tessi17/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan, Nicole228/9: Lylls, 10oktober9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih, Nowoli10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91 11/9: ketchup88, Adlitam13/9: Cachy 14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi, Lolana16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84 18/9: awi 19/9: GrönTröja, Millemupp 20/9: FELT21/9: mea08, hundenhubbe 22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra23/9: SamiraBudva 24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen8825/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55

• mimiii
    Myrkrypet skrev 2019-08-28 17:09:53 följande:

Så kul, vi är pp samma äl dag och har bim samma dag. Jag försöker vänta till söndag med första testet men får se om jag klarar hålla mig så länge!!

Men vad kul! Då kan vi följas åt :) Ja, jag borde egentligen också hålla mig till söndag. Förstår inte varför man blir så galen med att testa, haha.
  • Myrkrypet
    mimiii skrev 2019-08-28 17:20:43 följande:

Men vad kul! Då kan vi följas åt :) Ja, jag borde egentligen också hålla mig till söndag. Förstår inte varför man blir så galen med att testa, haha.

Ja jag vet, det är såååå svårt att inte testa!
  • Bettan84

Blinkade gubbe på CB digital advanced testet imorse, nu ska det mysas för fullt :D. 

• Bettan84
    Naya skrev 2019-08-28 11:11:36 följande:

Ni som varit gravida/plussat tidigare, hur långt innan/efter bim fick ni ert plus? 

Jag plussade en vecka efter Bim med mitt första. 
  • awi
    89snole skrev 2019-08-28 14:48:53 följande:
    Hej alla!  
    Jag hoppar in här. Tog ut min hormonspiral 2/8 och fick någon form av mens (utan mensvärk, innan prev.medelstiden hade jag svåra mensvärkar) dagen efter som höll i sig i 3-4 dgr. Mitt problem är att jag har använt hormonpreventivmedel så länge att jag har noll koll på min cykel, då prev.med har gjort att jag knappt haft mens under dessa år. Tidigare i mitt liv när jag hade perioder utan skydd bokförde jag aldrig min cykel heller, så dumt. Så har aldrig haft koll. Har räknat på genomsnittlig cykel på 29 dagar och hade sex under dagarna innan och på självaste dagen som jag isf skulle haft ÄL. De här veckorna har gått sååå långsamt och jag har redan gjort 3 early detection-test, trots att jag vet att det är omöjligt med utslag även om det hade vart en mycket tidig graviditet. Varför blir man såhär konstig och otålig? Trodde inte det om mig själv, haha. Hoppas att det ska ha funkat redan första försöket - trots att jag är medveten att chansen är rätt liten, eller hur?

Ngn som upplevt samma? Tänker mig att denna första cykel kan ses som en referens, funkar det så? Alltså att jag kan räkna med att kommande cykler blir lika långa? Eller tar det en stund för kroppen att hitta in i normalt läge? När jag tog ut spiralen sa barnmorskan att systemet är igång direkt.. vad nu det innebär..
    Jag tog också ut min hormonspiral 23 juli och jag visste inte heller riktigt hur min cykel ser ut. Har tidigare haft regelbunden mens ibland och ibland väldigt oregelbunden. Så jag började faktiskt med ÄL test efter att jag tagit ut den så jag skulle veta om jag fick det första månaden eller hur det skulle se ut. Precis efter jag tagit ut spiralen fick jag en "mens" som höll i sig i 12 dagar. På dag 17 fick jag en smiley på CB digitala testet och dagen efter var det negativt igen. Har du regelbundet sex så behöver du ju inte ta ÄL test egentligen men det kan vara skönt ifall man vill få koll på cykeln. Min förhoppning var också att jag skulle bli gravid på första försöket men jag fick istället mensen får h-vetet alltså på dag 28. Små spottings i två dagar sedan störtmens med sjukaste mensvärken i två dagar sedan lite mindre i två dagar till. Klart man blir besviken när det inte tar sig direkt men skönt att får reda på cykeln när nästa mens kommer efter uttaget. Ska börja testa med ÄL test igen på söndag eftersom det är dag 10 i cykeln (vill inte missa om det kommer tidigare) för att se om jag får positivt på samma dag igen, isf är ju min cykel regelbunden i alla fall. Jag räknar BIM som 14 dagar efter ÄL sålänge. Så får vi se hur det går. Men viktigaste är ju att ha sex regelbundet, typ varannan dag i alla fall. 

Har dock läst om många som blivit gravida direkt efter uttag och inte ens hunnit få någon mens. Men det är säkert väldigt individuellt och jag antar att de haft tur att pricka rätt. Det kan ju ta ett tag också och det är inte konstigt eller onormalt att det kan ta upp till ett år att bli gravid men när man väl bestämt sig så blir man ju så ivrig!

Håller tummarna för dig att det tog sig direkt!
Svar på tråden BIM september 2019