BIM september 2019
Jag tänkte starta en tråd för BIM september!
BIM SEPTEMBER 2019
5e: mimiii
Jag tänkte starta en tråd för BIM september!
BIM SEPTEMBER 2019
5e: mimiii
Hoppar in, bim runt 12-13/9. Stegring på ältest igår och ont i tjejmagen idag.
Blir 3e försöket för oss, har en dotter på 3 år 9 månader som blev till på första försöket. Var väl lite väl optimistisk och trodde det skulle bli lika lätt denna gång.
Vi får se helt enkelt. Tar det sig inte inom en snar framtid så lägger vi nog ner tanken på syskon. Dottern börjar bli så stor och tanken på att börja om med bebis är inte jättelockande egentligen. Ju äldre dottern blir, desto mindre sugen blir jag liksom.
Hur tänker ni kring menssymptom och när loppet är kört? Min kropp följer alltid samma mönster och jag börjar märka att mensen är på gång typ fem dagar innan. Har tolv dagars lutealfas. Nu börjar symptomen komma men egentligen skulle ju ägget kunna fortfarande inte ha fäst. När räknar ni det som kört?
Hur tänker ni kring menssymptom och när loppet är kört? Min kropp följer alltid samma mönster och jag börjar märka att mensen är på gång typ fem dagar innan. Har tolv dagars lutealfas. Nu börjar symptomen komma men egentligen skulle ju ägget kunna fortfarande inte ha fäst. När räknar ni det som kört?
Ni som varit gravida/plussat tidigare, hur långt innan/efter bim fick ni ert plus?
Jag räknar det som kört när tempen droppar, då den alltid gör det dagen jag ska få mens. Ganska skönt på nåt sätt att veta redan på morgonen att jag bör vara beredd på mens under dagen och inte behöva vara nervös under hela dagen ifall mensen kommer eller inte..
Nu börjar det närma sig bim för några av oss, någon som har vågat ta ett test?
Själv väntar jag spänt... bim -3 men har lovat mig själv att vänta till bim
Hoppar in, bim runt 12-13/9. Stegring på ältest igår och ont i tjejmagen idag.
Blir 3e försöket för oss, har en dotter på 3 år 9 månader som blev till på första försöket. Var väl lite väl optimistisk och trodde det skulle bli lika lätt denna gång.
Vi får se helt enkelt. Tar det sig inte inom en snar framtid så lägger vi nog ner tanken på syskon. Dottern börjar bli så stor och tanken på att börja om med bebis är inte jättelockande egentligen. Ju äldre dottern blir, desto mindre sugen blir jag liksom.
Nu börjar det närma sig bim för några av oss, någon som har vågat ta ett test?
Själv väntar jag spänt... bim -3 men har lovat mig själv att vänta till bim