• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • Sofiiakarin

Jag är kissnödig hela tiden! Är på bim-7.. Haha. Inbillning säkert. Men känns som blåsan blir full så snabbt.. :/

• boshab

Det känns som att jag har ganska lång lutealfas, har oftast 15 dagar... Nog för att det kallas för two weeks wait men ändå haha :) Är bara på ÄL+4 (BIM-11) nu. Känns så långt bort.

Är för tidigt att känna något än antar jag, eftersom ett potentiellt ägg inte hunnit fästa än. Går runt och känner efter ändå haha... Trött, kissnödig och brösten börjar ömma. PMS-symptom också dock haha...

• Naya
    mimiii skrev 2019-08-29 16:49:15 följande:
    Vi har exakt samma symptom, men som du säger kan det ju lika gärna vara pga mens. Jag var även tvungen att gå upp två gånger i natt och kissa, trots att jag gick precis innan jag gick och la mig också. Men det känns för tidigt för att det ska vara ett symptom?
    Precis, känns som att man inbillar sig dessa symptom bara för att man vill det så himla mycket liksom... Men hoppet är det sista som överger en, det är inte över för ens mensen dyker upp Skrattande
  • Sofiiakarin

Har så mycket flytnitngar. Bim - 7. Någon som har tanke kring det? Är vita flytningar. Känner inte igen detta innan mens? :)

• MsPinnipeds
    boshab skrev 2019-08-29 17:33:45 följande:

Det känns som att jag har ganska lång lutealfas, har oftast 15 dagar... Nog för att det kallas för two weeks wait men ändå haha :) Är bara på ÄL+4 (BIM-11) nu. Känns så långt bort.

Är för tidigt att känna något än antar jag, eftersom ett potentiellt ägg inte hunnit fästa än. Går runt och känner efter ändå haha... Trött, kissnödig och brösten börjar ömma. PMS-symptom också dock haha...

Jag har också en lång lutealfas på 15-16 dagar normalt sett, det är en väldigt lång väntan men fördelen är väl att ägget får extra tid att fästa sig :P

Är på ÄL+9 nu, känns som en evighet till BIM

Hur lång cykel har du?
  • mimiii
    MMX86 skrev 2019-08-29 15:51:03 följande:

Hej! Hoppar in här också. Testade positivt på ägglossningtest igårkväll samt imorse. Tog ett precis som visade negativt. NC har räknat ut min ägglossning till imorgon, kan väl stämma rätt bra då va? Har legat varje dag denna veckan för att vara på säkra sidan ;D

Bim har NC satt till 14/9. Detta blir första försöket till andra barnet.

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78, Milka2, Naya

3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis , avigmaria
    4/9: Sofiakarin, Myrkryper, s0ff, mimiii
    5/9: MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5
    6/9: Michibell, Zyprexa, Tessi1
    7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan, Nicole22
    8/9: Lylls, 10oktober
    9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih, Nowoli
    10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91 
    11/9: ketchup88, Adlitam
    12/9: Laloppan
    13/9: Cachy 
    14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi, Lolana, MMX86
    16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84 
    18/9: awi 
    19/9: GrönTröja, Millemupp 
    20/9: FELT
    21/9: mea08, hundenhubbe 
    22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra
    23/9: SamiraBudva 
    24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88
    25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55
  • mimiii
    Sofiiakarin skrev 2019-08-29 18:05:40 följande:

Har så mycket flytnitngar. Bim - 7. Någon som har tanke kring det? Är vita flytningar. Känner inte igen detta innan mens? :)

Jag har också riktigt mycket vita flytningar, ibland rinner det verkligen till (alltså ursäkta infon) så att det känns nästan som mens?
  • Naya
    Sofiiakarin skrev 2019-08-29 18:05:40 följande:

Jag har oftast vita flytningar innan mens, men har vänner som sagt att som fått extra mycket flytningar när dom blivit gravida så det är väl något som är väldigt individuellt :)
  • Tr0ust
    MMX86 skrev 2019-08-29 15:51:03 följande:

Hej! Hoppar in här också. Testade positivt på ägglossningtest igårkväll samt imorse. Tog ett precis som visade negativt. NC har räknat ut min ägglossning till imorgon, kan väl stämma rätt bra då va? Har legat varje dag denna veckan för att vara på säkra sidan ;D

Bim har NC satt till 14/9. Detta blir första försöket till andra barnet.

Lycka till :)
  • Adlitam

Jag har också lång lutaelfas på 15 dagar, min cykel är 28 dagar...

MsPinnipeds skrev 2019-08-29 18:12:20 följande:

Jag har också en lång lutealfas på 15-16 dagar normalt sett, det är en väldigt lång väntan men fördelen är väl att ägget får extra tid att fästa sig :P

Är på ÄL+9 nu, känns som en evighet till BIM

Hur lång cykel har du?

Svar på tråden BIM september 2019