• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • Tessaloniki
    mimiii skrev 2019-08-30 11:33:42 följande:

Hej!

Låter som att ni har haft en riktigt jobbig resa, hoppas verkligen att lyckan vänder snart för er! Skönt att få komma igång med utredningen.

Ska jag skriva in dig i listan på 1/9? :)

Hej!
    Tack! Ja, 1/9 kan du lägga till mig på! :) 
  • Tessaloniki
    EllaLo skrev 2019-08-30 11:46:51 följande:
    Ja bitter är verkligen rätt beskrivning, känner igen känslan till 100%, tyvärr..

Vet era respektive föräldrar/familj inte om att ni jobbar på bebisverkstan? Jag och min partner har försökt seriöst sen februari, har ej varit skyddade sedan dec/januari 17/18. Vi valde att berätta för allra närmsta om bebisplanerna och det har underlättat för oss både kring att slippa frågor om när vi ska skaffa och samtidigt som vi fått stöttning. Om du inte berättat kan vara värt att ventilera sig till familj med :)<3
    Ja, mina föräldrar vet sedan oktober, då min bror och svägerska annonserade sin andra graviditet genom en body på lillkillen som hade texten "Storebror juni 2019" på sig.
    Det var samma dag som min mens kom, så jag var ganska nere och både min svägerska och bror visste sedan april att vi skulle börja försöka i juni. Jag hade till och med sagt till min svägerska att jag troligtvis skulle bli ledsen om det gick snabbt för dem med deras andra (hon sa att de skulle börja försöka i september), och bad dem att berätta för mig personligen. Men icke, jag hjälpte min brorson ur ytterkläderna och DÄR VAR BODYN, mitt bland hela min familj (och mina föräldrar som då inte hade någon aning om mig). Det blev ett halvhjärtat grattis och sen gav jag någon ursäkt och åkte hem. Jag grät hela vägen i bilen, 2,5 mil, och grät resten av dagen. Min man ringde mina föräldrar och förklarade situationen morgonen därpå för jag ville inte kliva ur sängen, och då kom de över till oss och vi pratade om allt.

Det blev ett väldigt rörigt inlägg känner jag nu... 

Jag har även nära kontakt med en av mina kollegor (som jag räknar som vän) som har gått igenom IVF och precis fått sitt första barn, så jag pratar mycket med henne om allt sånt här. Sen har jag fler vänner som vet om och som jag pratar med. 

Problemet ligger lite i alla förutom min kollega (med IVF:en) inte själva har behövt vänta särskilt länge på att bli gravida, så de kan liksom inte sätta sig in i situationen, utan säger bara att det ordnar sig, och "tänk på detta, detta och detta, prova detta" och värst av allt "slappna av så händer det" osv. Som om vi inte gjort ALLT redan... :(

Förlåt för långa och negativa inlägg <3 
  • Tr0ust
    Tessaloniki skrev 2019-08-30 12:10:29 följande:

Ja, mina föräldrar vet sedan oktober, då min bror och svägerska annonserade sin andra graviditet genom en body på lillkillen som hade texten "Storebror juni 2019" på sig.

Det var samma dag som min mens kom, så jag var ganska nere och både min svägerska och bror visste sedan april att vi skulle börja försöka i juni. Jag hade till och med sagt till min svägerska att jag troligtvis skulle bli ledsen om det gick snabbt för dem med deras andra (hon sa att de skulle börja försöka i september), och bad dem att berätta för mig personligen. Men icke, jag hjälpte min brorson ur ytterkläderna och DÄR VAR BODYN, mitt bland hela min familj (och mina föräldrar som då inte hade någon aning om mig). Det blev ett halvhjärtat grattis och sen gav jag någon ursäkt och åkte hem. Jag grät hela vägen i bilen, 2,5 mil, och grät resten av dagen. Min man ringde mina föräldrar och förklarade situationen morgonen därpå för jag ville inte kliva ur sängen, och då kom de över till oss och vi pratade om allt.

Jag har även nära kontakt med en av mina kollegor (som jag räknar som vän) som har gått igenom IVF och precis fått sitt första barn, så jag pratar mycket med henne om allt sånt här. Sen har jag fler vänner som vet om och som jag pratar med. 

Problemet ligger lite i alla förutom min kollega (med IVF:en) inte själva har behövt vänta särskilt länge på att bli gravida, så de kan liksom inte sätta sig in i situationen, utan säger bara att det ordnar sig, och "tänk på detta, detta och detta, prova detta" och värst av allt "slappna av så händer det" osv. Som om vi inte gjort ALLT redan... :(

Usch då ! Lycka till lilla du ! Styrke Kramar <3
  • Tessaloniki
    Tr0ust skrev 2019-08-30 12:35:22 följande:
    Usch då ! Lycka till lilla du ! Styrke Kramar <3
    Tusen tack <3
  • EllaLo
    Tessaloniki skrev 2019-08-30 12:10:29 följande:

Men va säger du? Fick själv ångest och ont i själen av att läsa scenariot du beskrev :( inte okej i och med att du faktiskt talat om att du önskar få veta först för att kunna bearbeta det hela.

Det måste verkligen ha känts som ett svek..

Skönt att du ändå har många du kan prata med och att du har en kollega som genomgått samma sak <3 helt OK att vara negativt och spy galla på hela situationen. Kramar till dig <3
  • Renesme

Hej, jag har bim 9/9. Jag har köpt massa testa tidigt-stickor, jag tycker det skulle vara kul att få en stegring på dessa tester under några dagar, vi får se hur det går????

• mimiii
    BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78, Milka2, Naya, Tessaloniki

3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis , avigmaria
    4/9: Sofiakarin, Myrkrypet, s0ff, mimiii
    5/9: MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5
    6/9: Michibell, Zyprexa, Tessi1
    7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan, Nicole22
    8/9: Lylls, 10oktober
    9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih, Nowoli
    10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91 
    11/9: ketchup88, Adlitam
    12/9: Laloppan
    13/9: Cachy 
    14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi, Lolana, MMX86
    16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84 
    18/9: awi 
    19/9: GrönTröja, Millemupp 
    20/9: FELT
    21/9: mea08, hundenhubbe 
    22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra
    23/9: SamiraBudva 
    24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88
    25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55
  • mimiii
    Renesme skrev 2019-08-30 12:53:56 följande:

Hej, jag har bim 9/9. Jag har köpt massa testa tidigt-stickor, jag tycker det skulle vara kul att få en stegring på dessa tester under några dagar, vi får se hur det går????

Hej och välkommen! Spännande :D

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78, Milka2, Naya

3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis , avigmaria
    4/9: Sofiakarin, Myrkryper, s0ff, mimiii
    5/9: MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5
    6/9: Michibell, Zyprexa, Tessi1
    7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan, Nicole22
    8/9: Lylls, 10oktober
    9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih, Nowoli, Renesme
    10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91 
    11/9: ketchup88, Adlitam
    12/9: Laloppan
    13/9: Cachy 
    14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi, Lolana, MMX86
    16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84 
    18/9: awi 
    19/9: GrönTröja, Millemupp 
    20/9: FELT
    21/9: mea08, hundenhubbe 
    22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra
    23/9: SamiraBudva 
    24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88
    25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55
  • Tessaloniki
    EllaLo skrev 2019-08-30 12:51:31 följande:
    Men va säger du? Fick själv ångest och ont i själen av att läsa scenariot du beskrev :( inte okej i och med att du faktiskt talat om att du önskar få veta först för att kunna bearbeta det hela.

Det måste verkligen ha känts som ett svek..

Skönt att du ändå har många du kan prata med och att du har en kollega som genomgått samma sak <3 helt OK att vara negativt och spy galla på hela situationen. Kramar till dig <3
    Ja, det kändes verkligen som ett svek, och som att de gjorde det nästan för att "retas". Jag hade dessutom precis spenderat en timme ensam i en bil med min bror och brorson, så han hade definitivt tillfälle att säga något då. Men han tänkte väl inte på det...
    Tack så mycket för dina stöttande ord och värmande kramar <3 <3
  • Myrkrypet
    Sofiiakarin skrev 2019-08-30 11:09:51 följande:

Nää o jag tänker spökstreck? Men vet inte.. Ska du testa mer? :)

Jag testar på

Söndag tror jag om inte temp börjar sjunka, vi har gäster hela helgen så har förhoppningsvis tankarna fulla av annat! Ska du testa mer?
Svar på tråden BIM september 2019