BIM september 2019
Hej alla!
Jag hoppar in här. Tog ut min hormonspiral 2/8 och fick någon form av mens (utan mensvärk, innan prev.medelstiden hade jag svåra mensvärkar) dagen efter som höll i sig i 3-4 dgr. Mitt problem är att jag har använt hormonpreventivmedel så länge att jag har noll koll på min cykel, då prev.med har gjort att jag knappt haft mens under dessa år. Tidigare i mitt liv när jag hade perioder utan skydd bokförde jag aldrig min cykel heller, så dumt. Så har aldrig haft koll. Har räknat på genomsnittlig cykel på 29 dagar och hade sex under dagarna innan och på självaste dagen som jag isf skulle haft ÄL. De här veckorna har gått sååå långsamt och jag har redan gjort 3 early detection-test, trots att jag vet att det är omöjligt med utslag även om det hade vart en mycket tidig graviditet. Varför blir man såhär konstig och otålig? Trodde inte det om mig själv, haha. Hoppas att det ska ha funkat redan första försöket - trots att jag är medveten att chansen är rätt liten, eller hur?
Ngn som upplevt samma? Tänker mig att denna första cykel kan ses som en referens, funkar det så? Alltså att jag kan räkna med att kommande cykler blir lika långa? Eller tar det en stund för kroppen att hitta in i normalt läge? När jag tog ut spiralen sa barnmorskan att systemet är igång direkt.. vad nu det innebär..
Ngn som upplevt samma? Tänker mig att denna första cykel kan ses som en referens, funkar det så? Alltså att jag kan räkna med att kommande cykler blir lika långa? Eller tar det en stund för kroppen att hitta in i normalt läge? När jag tog ut spiralen sa barnmorskan att systemet är igång direkt.. vad nu det innebär..