• Anonym (Jojjo)

Lvu

Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Lvu
  • Anonym (X)

Litar du på din mamma?

Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:10:21 följande:

Att jag kan inget o kommer aldrig klara der här

• Anonym (Jojjo)

Ja

Anonym (X) skrev 2019-08-04 20:24:48 följande:

Litar du på din mamma?

• Anonym (X)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:25:36 följande:

Ja

Då kan väl hon förklara för dig vad som behöver fixas?
  • Anonym
    Anonym (X) skrev 2019-08-04 20:24:48 följande:

Litar du på din mamma?

Varför är mamman indragen i detta?
    Bor du hemma hos din mamma ts?
  • Anonym (kp)
    Klimat Apokalypsen skrev 2019-08-04 20:12:05 följande:
    Asperger går in under Autism. En asperger diagnos ges inte längre utan då kallas det högfungerande autism.
    Nej, nej, nej. Det vanliga är att man nu sätter autismspektrumtillstånd (nivå 1).
  • Anonym (Jojjo)

För hon ska bli familjehem men soc anser inte det som ett alternativ o nej jag bor inte hemma his henne, o skulle jag göra det så skulle inte barnet få komma ändå för det är en risk för barnet

Anonym skrev 2019-08-04 20:26:41 följande:

Varför är mamman indragen i detta?

Bor du hemma hos din mamma ts?

• Anonym (Jojjo)

O mamma hade tid hos dom för att diskutera men soc tog bort tiden

Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:28:33 följande:

För hon ska bli familjehem men soc anser inte det som ett alternativ o nej jag bor inte hemma his henne, o skulle jag göra det så skulle inte barnet få komma ändå för det är en risk för barnet

• Fiona M
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:28:33 följande:

Är DU en risk för barnet? Bara genom att vara på samma plats? Varför?
  • Anonym (kp)
    Anonym (Autism) skrev 2019-08-04 20:19:48 följande:

Mitt yngsta barns pappa har A-typisk autism. Han klarar inte av att ta hand om ett småbarn. Han läser inte alla signaler, är väldigt känslokall mot barnet, sätter egna intressen före barnet, omogen osv osv. Han är numera mitt ex och jag tar hand om barnet helt själv.

Ville bara informera att autism kan vara belägg för att omhänderta barn.

Skulle inte jag funnits som är helt frisk så skulle inte pappan ha klarat av barnet själv.

Att han råkar vara pappa till mitt barn är en annan historia.

Ja, om det brister så rejält i omsorgen på BB att TS åkt direkt till utredningshem är något fel. Men att säga att autism gör en till en dålig förälder...helt individuellt.
  • SylviaPlath

[quote=79806103][quote-nick]Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:28:33 följande:[/quote-nick]För hon ska bli familjehem men soc anser inte det som ett alternativ o nej jag bor inte hemma his henne, o skulle jag göra det så skulle inte barnet få komma ändå för det är en risk för barnet

[/. Varför är det en risk för barnet?