• Anonym (Jojjo)

Lvu

Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Lvu
  • Pope Joan II
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 19:19:25 följande:

Att det är bra jag gör inga fel på det men just bara att ha en hand på honom men det har jag blivit bättre på o pappan också

Vad har du för tankar om och uppfattning kring vad som kan hända med er son om du och pappan inte har en hand på honom medan han ligger på skötbordet? Vad kan det få för konsekvenser om ni glömmer att göra det?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 19:22:44 följande:

Va ska jag göra då

Du måste göra slut med din pojkvän. Har inte soc varnat dig för att de tänkte omhänderta erat barn ifall du inte lämnade pappan?
  • Anonym (f)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 19:19:25 följande:

Att det är bra jag gör inga fel på det men just bara att ha en hand på honom men det har jag blivit bättre på o pappan också

Lämna pappan om du vill ha kvar ditt barn
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 19:22:44 följande:

Va ska jag göra då

Du har två val

1: gör slut med pappan och öka dina chanser att få tillbaka barnet

2: fortsätt vara tillsammans med din pojkvän och förlora barnet.
  • Anonym (Jojjo)

Nej det har dom inte sagt

Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 19:24:07 följande:

Du måste göra slut med din pojkvän. Har inte soc varnat dig för att de tänkte omhänderta erat barn ifall du inte lämnade pappan?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 19:24:07 följande:
    Anonym (f) skrev 2019-08-04 19:24:14 följande:
    Lämna pappan om du vill ha kvar ditt barn
    Pierott skrev 2019-08-04 19:25:21 följande:
    Du har två val

1: gör slut med pappan och öka dina chanser att få tillbaka barnet

2: fortsätt vara tillsammans med din pojkvän och förlora barnet.
    Soc har ju redan sagt att de har sett "utveckling" hos pappan så det är knappast han som är största problemet.
  • Anonym (Jojjo)

Han är inte rörlig så han kan trilla ner

Pope Joan II skrev 2019-08-04 19:23:10 följande:

Vad har du för tankar om och uppfattning kring vad som kan hända med er son om du och pappan inte har en hand på honom medan han ligger på skötbordet? Vad kan det få för konsekvenser om ni glömmer att göra det?

• SylviaPlath

[quote=79805891][quote-nick]Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 19:17:27 följande:[/quote-nick]Autism och Aspergers är samma sak. Aspergers finns inte som diagnos längre. Jag vet inte men jag utgår ifrån att ts har högfungerande autism (Asperger) och att soc oro beror på att ts pojkvän är våldsam och att de är rädda att han ska göra barnet illa.[/Du gör antaganden du inte borde göra. Med tanke på situationen borde vi väl luta åt att det inte är tal om en högfungerande autist vi har att göra med? Autismspektrumstörningarna har stor spännvidd och även om termen Aspergers syndrom är skrotad så fattar du vad jag menar. Det är stor skillnad på funktionsnivå och inget av det vi sett hittills av ts berättelse tyder på det du antagit.

• Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 19:27:45 följande:

Han är inte rörlig så han kan trilla ner

Nej men det måste vara ett inövat mönster till den dagen barnet börjar röra sig. Om man från början inte gör så kommer man antagligen inte göra så framöver heller.
  • Anonym (Jojjo)

Tycker ni soc har gjort rätt?