Anonym skrev 2019-08-04 19:40:42 följande:
Inte ser det från barnets bästa?
Hur tolkar du mig så?
Berätta exakt vad som gör att du säger så. Citera vad jag skrivit som gjort att du tolkat mig så.
Återigen "man", sluta generalisera och låtsas som att du har facit på hur gemene man ska agera. För att passera ditt nålsöga.
Varför säger du att ts brister på intellektuell nivå?
Sen behöver du inte förklara en massa för mig, jag har full koll på hur det fungerar.
Så här tolkar jag det.
-Förmodligen"... just det. Eller också inte. - Det var ett av dina svar i tråd 80. Jag hade skrivit att jag trodde att soc antagligen hade agerat rätt. Att du skriver att dom kanske inte har gjort det efter vad TS har skrivit får mig att tolka att du inte ser det från barnets bästa.
Jag låtsats inte att jag har facit på hand för då hade det vart lätt att skriva till TS om beslutet är helt rätt eller helt fel. Jag skriver att jag tror och tycker och det är inte ett rättande svar utan mer om bad min åsikt är och varför jag tycker/tänker som jag gör.
Däremot så kan jag säga att jag vet att socialen inte bara tar ett barn utan en stark anledning till oro och det är väldigt skrämmande att många inte verkar begripa det.
Att jag skriver att TS brister intellektuellt är för att hon brister i sin kunskap om att ta hand om ett barn gällande omsorg och tillsyn.
Bra att du har full koll på läget, då borde du ju faktist förstå varför jag tycker som kah gör även om du inte håller med mig
Och jag generaliserar inte. Hade jag generaliserat så hade jag skrivit att en 25 års mamma inte ska dricka eller gå på krogen generellt. Men det här är en helt annorlunda situation där en ansvarsfull människa inte tar till flaskan när man blivit fråntagen sitt barn, speciellt inte om man ska upp i domstol inom kort