• Anonym (Jojjo)

Lvu

Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Lvu
  • Fiona M
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:37:54 följande:

Vet inte på pappret ståg det att hon ansåg att det blev för svårt för mig att klara av föräldraskapet står det o att jag inte förståg informationen av det hon sa

Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:39:00 följande:

O att jag inte förstår min sjukdomsinsikt o det kan påverka barnet

Tycker du själv att det varit svårt att ta till sig informationen om graviditet och barn?

Förstår du att du behöver hjälp?
  • Anonym (kp)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:41:47 följande:
    O sen att jag uppsökte mvc sent
    Hur sent?
  • Anonym (Jojjo)

Jag har en advokat kan han gö något om han e stark

Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 20:41:29 följande:

Med bakgrund av det din bm och soc har sagt så kommer det tyvärr bli väldigt svårt för dig att få tillbaka barnet eftersom det med största sannolikhet beror på din autism, och den förändras inte. Däremot kan man lära sig saker om barnuppfostran och oavsett så borde du ha besöksrätt med barnet.

• Anonym (Jojjo)

V.31 men mig mage va liten inte stor

Anonym (kp) skrev 2019-08-04 20:43:04 följande:

Hur sent?

• Anonym (Jojjo)

Nej jag tycker inte det e svårt, jag e beredd ta emot hjälp pm jah får tillbaka barnet

Fiona M skrev 2019-08-04 20:42:08 följande:

Tycker du själv att det varit svårt att ta till sig informationen om graviditet och barn?

Förstår du att du behöver hjälp?

• Anonym (kp)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:44:08 följande:

V.31 men mig mage va liten inte stor

Var du inte till någon läkare innan det?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:43:18 följande:

Jag har en advokat kan han gö något om han e stark

Nej det har inte att göra med hur "stark" han är, de kommer att bedöma lvu-beslutet utifrån dina förmågor eftersom det är grunden för omhändertagandet.
  • Anonym (Jojjo)

Vadå läkare ?

Anonym (kp) skrev 2019-08-04 20:45:00 följande:

Var du inte till någon läkare innan det?

• Anonym (Jojjo)

Va ska ja göra då

Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 20:46:26 följande:

Nej det har inte att göra med hur "stark" han är, de kommer att bedöma lvu-beslutet utifrån dina förmågor eftersom det är grunden för omhändertagandet.