• Anonym (Jojjo)

Lvu

Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Lvu
  • Anonym (Jojjo)
    SylviaPlath skrev 2019-08-04 20:30:19 följande:

[quote=79806103][quote-nick]Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:28:33 följande:[/quote-nick]För hon ska bli familjehem men soc anser inte det som ett alternativ o nej jag bor inte hemma his henne, o skulle jag göra det så skulle inte barnet få komma ändå för det är en risk för barnet

[/. Varför är det en risk för barnet?

För de säger jag o pappan kan tappa barnet
  • Anonym (kp)
    Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 20:12:18 följande:
    Nu går all form av autism inklusive asperger under benämningen autismspektrum tillstånd. Högfungerande autism är en benämning för att förstå att autismen är det som förr hette Asperger.
    Japp. Jag har själv nyligen fått diagnos så jag vet detta. Däremot är högfungerande autism fortfarande ett missvisande begrepp. En autist kan kunna allt om ett ämne men ändå inte knyta skorna, kunna laga gourmetmåltider men ha svårt att diska. Ojämn begåvningsprofil är klassiskt för autism och ord som högfungerade autism gör att autisten blir misstrodd när denne säger att den inte klarar av något vanligt.
  • SylviaPlath

[quote=79806114][quote-nick]Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:31:38 följande:[/quote-nick]För de säger jag o pappan kan tappa barnet[/. Ok Jojjo, jag förstår.

• Anonym (Jojjo)

Vet inte på pappret ståg det att hon ansåg att det blev för svårt för mig att klara av föräldraskapet står det o att jag inte förståg informationen av det hon sa

Fiona M skrev 2019-08-04 20:33:42 följande:

Varför blev ni anmälda av bm?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (kp) skrev 2019-08-04 20:30:09 följande:
    Ja, om det brister så rejält i omsorgen på BB att TS åkt direkt till utredningshem är något fel. Men att säga att autism gör en till en dålig förälder...helt individuellt.
    Det var tidigare än så soc blev inblandade, det var ts bm som ringde dem! Jag undrar varför, det räcker inte att vara autist för det, eller borde iaf inte vara.
  • Anonym (Jojjo)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:37:54 följande:

Vet inte på pappret ståg det att hon ansåg att det blev för svårt för mig att klara av föräldraskapet står det o att jag inte förståg informationen av det hon sa

O att jag inte förstår min sjukdomsinsikt o det kan påverka barnet
  • SylviaPlath

Jag undrar om signaturen Va? står fast vid sitt antagande om hög funktionsnivå hos ts, eller om hen fått sig en tankeställare.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:39:00 följande:
    Med bakgrund av det din bm och soc har sagt så kommer det tyvärr bli väldigt svårt för dig att få tillbaka barnet eftersom det med största sannolikhet beror på din autism, och den förändras inte. Däremot kan man lära sig saker om barnuppfostran och oavsett så borde du ha besöksrätt med barnet.
  • Anonym (Jojjo)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:39:00 följande:

O sen att jag uppsökte mvc sent