• Anonym (Jojjo)

Lvu

Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Lvu
  • Anonym (Jojjo)

Jag mena inte att jag inte orkar läsa en bok jag mena om man inte har kraften o orken för att visa för man känner sig så jävla värdelös och bara tänker han ska hamna snart på kanske en annan familj

• Anonym (Jojjo)

Vi var på ett utredningshem med personal dygnet runt så därför vet dom allt vi gjorde

• Anonym (Jojjo)
    Anonym (vill hjälpa) skrev 2019-08-04 18:07:11 följande:

Var du (och pappan) på ett utredningshem eller liknande, eller gjorde socialtjänsten observationer hemma hos dig? Vad har du erbjudits för stöd? Har du tackat ja eller nej till frivilliga insatser? Det brukar finnas en del stödinsatser att pröva före LVU, om föräldrarna samverkar med socialtjänsten. Hoppas du får umgänge med ditt barn och kan visa förbättringar vid detta. Samverka och tacka ja till stöd och hjälp, då kan situationen ändra sig.

Socialen vill inte jag ska ha stöd i hemmet för det blir samma som på utredningshemmet o om min familj hjälper till är det en risk fara för vi kan tappa barnet säger dom har tackat ha till all stöd men soc vill inte
  • Anonym (Jojjo)

Är 25 och har diagnos ja!

Anonym (Tja) skrev 2019-08-04 18:00:14 följande:

Ts hur gammal är du? Har du något handikapp eller diagnos eller hur kommer det sig att ni varit övervakade. Svårt att ge ett vettigt svar utifrån din beskrivning

• Anonym (Jojjo)

Mitt första barn dog i magen o sen när mitt andra barn kom anmälde hon til soc min barnmoska

Pierott skrev 2019-08-04 18:09:38 följande:

Vad var anledningen till att ni hamnade på utredningshem från början? Eftersom barnet bara är några veckor måste ni hamnat där väldigt omgående efter födseln.

Har du något mentalt handikapp?

• Anonym (Jojjo)
    SylviaPlath skrev 2019-08-04 18:15:49 följande:

Får man fråga vilken diagnos? Det är rätt avgörande för eventuella brister i föräldraförmåga. Hur gammal är fadern förresten och har han också en diagnos?

Jag har autism fick den när jag gick på dagis pappan har inte diagnos
  • Anonym (Jojjo)
    Pierott skrev 2019-08-04 18:18:05 följande:

Fast kvinnor blir inte anmälda till soc för att dom får missfall och sen blir gravida igen.

Jag kom dock sent till MVG för pappan trodde inte han va pappa han tror jah sex på andra o han prata om att göra abort men jag bar rädd hela tiden att soc skulle komma in i bilden
  • Anonym (Jojjo)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:20:54 följande:

Jag kom dock sent till MVc för pappan trodde inte han va pappa han tror jah sex på andra o han prata om att göra abort men jag bar rädd hela tiden att soc skulle komma in i bilden

• Anonym (Jojjo)
    Pierott skrev 2019-08-04 18:19:20 följande:

Är pappan snäll mot dig? Han är inte dum och slår dig?

Han är ingen snäll ibland men ligger press på honom också för enligt hans religon så kommer han inte till himlen efter döden om inte barnet kommer tillbaka
Svar på tråden Lvu