Lvu
V.31 men mig mage va liten inte stor
Hur sent?
V.31 men mig mage va liten inte stor
Hur sent?
Nej jag tycker inte det e svårt, jag e beredd ta emot hjälp pm jah får tillbaka barnet
Tycker du själv att det varit svårt att ta till sig informationen om graviditet och barn?
Förstår du att du behöver hjälp?
Vadå läkare ?
Var du inte till någon läkare innan det?
Va ska ja göra då
Nej det har inte att göra med hur "stark" han är, de kommer att bedöma lvu-beslutet utifrån dina förmågor eftersom det är grunden för omhändertagandet.
Pappan trodde inte han va pappa o han ville göra abort o skyllde på mig att jag sex på andra så jag vänta med mvc men visste inte att det va så långt
Vecka 31? Varför väntade du så länge?
Den advokaten som jag har lyckades få en stanna i Sverige när den fått 3 negativt o pappan o jag bråkar om vem som kommer få barnet o att jag har den starkaste advokaten o inte han
Pappan trodde inte han va pappa o han ville göra abort o skyllde på mig att jag sex på andra så jag vänta med mvc men visste inte att det va så långt
Du ska gå dit och göra ditt bästa. Berätta som du gjort för oss att du är villig att ta emot hjälp o allt sånt.
Är ju försent nu
Du får ju bara göra abort till vecka 18 i normala fall så även om man inte vet hur långt gången man är så kan man gå till läkare för att ta reda på det. Då vet du hur lång tid du har på dig.
Göra mitt bästa har jag inte orken till
Är ju försent nu
[quote=79806179][quote-nick]Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:47:38 följande:[/quote-nick]Va ska ja göra då
[/ Du ska lita på att socialtjänsten fattar det beslut som är bäst för ert barns utveckling. Ta emot alla råd och all utbildning du kan få. Det kommer lösa sig för alla inblandade.