• Anonym (Jojjo)

Lvu

Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Lvu
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:41:47 följande:

O sen att jag uppsökte mvc sent

Men förstod du inte att oavsett vem som var pappan behövde du undersöka så barnet hade det bra i din mage?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:51:04 följande:
    Har gjort det soc vill icke
    Nej men nu är det inte soc du ska prata med, ni skulle ju till domstol och i så fall är det en domare och några nämndemän som avgör saken.
  • Anonym (Jojjo)
    SylviaPlath skrev 2019-08-04 20:53:00 följande:

[quote=79806179][quote-nick]Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:47:38 följande:[/quote-nick]Va ska ja göra då

[/ Du ska lita på att socialtjänsten fattar det beslut som är bäst för ert barns utveckling. Ta emot alla råd och all utbildning du kan få. Det kommer lösa sig för alla inblandade.

Men då ska de väl säga att jah inget kan eller kommmer klara det här
  • pyssel
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:51:04 följande:

Har gjort det soc vill icke

Soc kan inte sluta att arbeta med föräldraförmågan i det här skedet - Det är inte så att du har ställt villkoret att barnet ska hem om du ska gå med på insatser?
    Alla hästar hemma
  • SylviaPlath
    Pierott skrev 2019-08-04 20:53:59 följande:

Men förstod du inte att oavsett vem som var pappan behövde du undersöka så barnet hade det bra i din mage?

Uppenbarligen inte.
  • Anonym (Jojjo)

Va tror du det kommer bli ?

Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 20:54:15 följande:

Nej men nu är det inte soc du ska prata med, ni skulle ju till domstol och i så fall är det en domare och några nämndemän som avgör saken.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:55:19 följande:

Va tror du det kommer bli ?

Det är jättesvårt att säga men det ser inte ljust ut...
  • Anonym (Jojjo)

Förstår inte

pyssel skrev 2019-08-04 20:54:54 följande:

Soc kan inte sluta att arbeta med föräldraförmågan i det här skedet - Det är inte så att du har ställt villkoret att barnet ska hem om du ska gå med på insatser?

• Anonym (kp)

Har du lättare att förstå muntliga instruktioner än skriftliga?

• Anonym (Jojjo)

Ska jag ställa ett vilkor?

Anonym (kp) skrev 2019-08-04 20:58:37 följande:

Har du lättare att förstå muntliga instruktioner än skriftliga?