• Pierott

Lvu

Jag vill inte blamea dig. Men varför läste du inte på om barn om du inte hade nån aning om hur man gör? Varför läste inte pappan på? Visar du inga framsteg så kan du räkna med att du inte kommer få tillbaka honom.

• Pierott
    Nattportier skrev 2019-08-04 17:51:54 följande:

Slåss med näbbar och klor. Som ny förälder så hjälper det inte att läsa en massa böcker utan du kommer in i det så småningom.

Men vad du än gör sluta inte slåss för barnet. I detta fallet så har barnet tagit det ifrån dig för att tjänstemannen vill fylla sin kvot. Dom skall alltid överdriva allt.

Hade du t ex slagit ungen eller druckit eller knarkat så hade dom inte brytt sig

Nej, det måste berott på något mer. Soc sätter inte upp kameror i varje nyfödds hem för att kolla hur dom sköter barnet. Antagligen så hade dom ögonen på sig redan under graviditeten.
  • Pierott
    Jojjo94 skrev 2019-08-04 17:54:28 följande:

Jag visste ingenting att man va tvungen o läsa på, jaha men om man inte orkar då?? Pappan är från Afghanistan så han visste inget heller. Måste väl finnas någon hjälp o få?? Tex pappan har gjort framsteg men de säger bara det e för lite timmar 2 dagar i veckan o 2 timmar för att man ska Linna visa man kan dygnet runt

Om du inte orkar läsa en bok, hur ska du då orka ta hand om ett barn?
  • Pierott
    Nattportier skrev 2019-08-04 17:59:04 följande:

Nä det måste inte bero på annat. Socialtjänsten är en skit myndighet. Dom går in där dom känner för det.

Finns hur många fall som helst som styrker detta. T ex Bobby och tjejen i Vetlanda

Men hur menar du att soc fick reda på att han inte höll handen på barnet när han bytte blöja eller samtalade med barnet? Tror du ts ringde dit o sa det?
  • Pierott
    Nattportier skrev 2019-08-04 18:00:11 följande:

Man lär sig inget från en bok gällande barn.

Jag har 8 st och jag har aldrig läst en bok

Men du kanske hade annan erfarenhet? Syskon, vänners barn osv? Ts hade noll kunskap enligt sig själv och då är en bok en väldigt bra start!
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:00:55 följande:

Jag mena inte att jag inte orkar läsa en bok jag mena om man inte har kraften o orken för att visa för man känner sig så jävla värdelös och bara tänker han ska hamna snart på kanske en annan familj

Nej då är ju sanningen tyvärr så att chansen att få tillbaka barnet minskar drastiskt.
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:07:59 följande:

Vi var på ett utredningshem med personal dygnet runt så därför vet dom allt vi gjorde

Vad var anledningen till att ni hamnade på utredningshem från början? Eftersom barnet bara är några veckor måste ni hamnat där väldigt omgående efter födseln.

Har du något mentalt handikapp?
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:13:09 följande:

Är 25 och har diagnos ja!

Vad för diagnos?
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:16:49 följande:

Mitt första barn dog i magen o sen när mitt andra barn kom anmälde hon til soc min barnmoska

Fast kvinnor blir inte anmälda till soc för att dom får missfall och sen blir gravida igen.
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:18:29 följande:

Jag har autism fick den när jag gick på dagis pappan har inte diagnos

Är pappan snäll mot dig? Han är inte dum och slår dig?
Svar på tråden Lvu