• Pierott

Lvu

Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:23:09 följande:

Han är ingen snäll ibland men ligger press på honom också för enligt hans religon så kommer han inte till himlen efter döden om inte barnet kommer tillbaka

Oavsett så får han aldrig någonsin slå dig! Och ska jag vara ärlig så är enda chansen för dig att få tillbaka barnet är om du gör slut med din pojkvän! Soc är nog väldigt medvetna om hur din pojkvän behandlar dig och är rädda att han ska behandla barnet likadant.
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:27:14 följande:

Är det sant? Min diagnos då?

Med rätt hjälp i hemmet kan du vara en bra mamma, men jag tror som sagt inte placeringen handlar om din diagnos utan din pojkväns våld.
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:33:54 följande:

Har tackat ja till insatser men soc vill inte och pappan var med på utredningshemmet, mina krafter finns inte pappan håller på o soc o dom ljuger o soc har gjort fel o blir en anmälan på dom

Soc har inte gjort fel i detta fallet, jag tycker dom har gjort en väldigt korrekt bedömning.
  • Pierott
    Anonym skrev 2019-08-04 18:36:51 följande:

HUR kan du uttala dig om det med den lilla grund som ts gett?

En våldsam pojkvän och en mor som knappt kan ta hand om sig själv? Give me a break.......
  • Pierott
    SylviaPlath skrev 2019-08-04 18:40:16 följande:

Ursäkta igen men har ts skrivit att pojkvännen är våldsam? Isåfall har jag missat det. Jag minns bara att hon skrivit att han inte alltid är snäll för han är under press.

Jag frågade om han slår henne och hon svarar att han inte är snäll. Då förutsätter jag att han slår henne, nånting hon inte förnekat nån annanstans heller.
  • Pierott
    Anonym skrev 2019-08-04 18:40:04 följande:

Vi vet inte ett jota om detta, ts kanske är berusad och därför osammanhängande och otydlig.

Tycker du att det vore fel att stödja och hjälpa ts att bli en bra mamma?

Ts har autism, hennes stavning kanske inte klassar in på universitetet?
  • Pierott
    Anonym skrev 2019-08-04 18:51:29 följande:

Du jobbar på soc va?

Ingen annan bara antar saker sådär.

Så allt man inte förnekar är en sanning?Vadå universitetet?

Är alla som inte gått på universitet olämpliga föräldrar menar du?

Hört talas om dyslexi?

Du antog att ts var berusad, vet inte vilket som är värst faktiskt.
  • Pierott
    Anonym skrev 2019-08-04 18:53:55 följande:

Jag antog ingenting, jag sa att det KAN vara en förklaring.

Nu ser man igen att du bara går efter förutfattade meningar. Jag hoppas verkligen inte att du jobbar med barn inom soc.

Ja och att skriva att ts kan vara berusad är väl värre än att skriva att pga hennes autism kanske inte hennes stavning klassar in på universitetet. Det var DU som skrev att ts var osammanhängande och otydlig. Inte jag!
  • Pierott
    Anonym skrev 2019-08-04 18:58:25 följande:

Vad har universitetet med något att göra?

Du verkar ju ha luktat på korken några gånger för mycket idag därimot, jag kommer inte diskutera mer med dig.
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:59:39 följande:

Att han inte får den omsorg han behöver

Men vad säger soc mer då? Det kan inte bara handla om att din pojkvän inte håller sin hand på barnets mage och att han inte talar med barnet.
Svar på tråden Lvu