• Anonym (Jojjo)

Lvu

Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Lvu
  • Anonym (Jojjo)
    SylviaPlath skrev 2019-08-04 18:53:17 följande:

[quote=79805786][quote-nick]Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:49:51 följande:[/quote-nick]Jag har ingen utvecklingsstörning o har gått i vanlig klass men inte fått dom riktiga betygen

[/ Vad menar du med de riktiga betygen?

Ja dom vanliga betygen som dom andra får.. jag har bara en del men inte alla
  • Anonym
    Pierott skrev 2019-08-04 18:55:42 följande:
    Ja och att skriva att ts kan vara berusad är väl värre än att skriva att pga hennes autism kanske inte hennes stavning klassar in på universitetet. Det var DU som skrev att ts var osammanhängande och otydlig. Inte jag!
    Vad har universitetet med något att göra?
  • Pierott
    Anonym skrev 2019-08-04 18:58:25 följande:

Vad har universitetet med något att göra?

Du verkar ju ha luktat på korken några gånger för mycket idag därimot, jag kommer inte diskutera mer med dig.
  • Anonym (Jojjo)

Att han inte får den omsorg han behöver

Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 18:53:32 följande:

Ja men vilka? Du ska få det på papper! Ring imorgon och kräv ut det från handläggaren.

• Anonym (Tes)
    Anonym skrev 2019-08-04 18:57:28 följande:

Så OM en mor som fått sitt barn taget ifrån sig, tröstar sig med en rejäl fylla så betyder det att soc gjort rätt.

Hon hade troligen inte supit om hon fått behålla sitt barn.

"Förmodligen"... just det. Eller också inte.

Har en mor blivit fråntagen sitt barn så vänder man sig inte till flaskan för att söka tröst om fallet är att soc förmodligen har gjort fel. Då sitter man lugnt i båten och håller huvudet högt eftersom soc då skulle ha haft fel i frågan.

Måste man dränka sina sorger i sprit för att situationen är så hemsk så anser jag att soc förmodligen har gjort rätt.

Vad får dig att tvivla på att soc har gjort fel i frågan?

Och TS har ju till och med svarat att hon inte dricker över huvudtaget.
  • Anonym
    Pierott skrev 2019-08-04 18:59:24 följande:
    Du verkar ju ha luktat på korken några gånger för mycket idag därimot, jag kommer inte diskutera mer med dig.
    Vad har universitetet med detta att göra?
    Är man per automatik diskvalificerad som förälder om man inte gått där?

Förklara det.

VARFÖR drar du inte universitetet?
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:59:39 följande:

Men vad säger soc mer då? Det kan inte bara handla om att din pojkvän inte håller sin hand på barnets mage och att han inte talar med barnet.
  • Anonym
    Pierott skrev 2019-08-04 18:59:24 följande:
    Det stavas därEmot, har du inte gått på universitetet du heller?
  • Pierott
    Anonym skrev 2019-08-04 19:03:03 följande:

Det stavas därEmot, har du inte gått på universitetet du heller?

Såja, ta ett djupt andetag nu och gå vidare i livet.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:59:39 följande:

Ja men på vilket sätt? De måste specificera. Även om de har förklarat det för dig så ska du ha det på papper.
Svar på tråden Lvu