• Anonym (Jojjo)

Lvu

Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Lvu
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:07:59 följande:

Vi var på ett utredningshem med personal dygnet runt så därför vet dom allt vi gjorde

Vad var anledningen till att ni fick flytta till ett utredningshem? Det måste ju berott på något, att soc haft en oro innan barnet föddes?
  • Pierott

Vi var på ett utredningshem med personal dygnet runt så därför vet dom allt vi gjorde

Vad var anledningen till att ni hamnade på utredningshem från början? Eftersom barnet bara är några veckor måste ni hamnat där väldigt omgående efter födseln.

Har du något mentalt handikapp?
  • Anonym (Tja)

Varför då, är ni unga eller hanikappade ?

• Anonym (Jojjo)
    Anonym (vill hjälpa) skrev 2019-08-04 18:07:11 följande:

Var du (och pappan) på ett utredningshem eller liknande, eller gjorde socialtjänsten observationer hemma hos dig? Vad har du erbjudits för stöd? Har du tackat ja eller nej till frivilliga insatser? Det brukar finnas en del stödinsatser att pröva före LVU, om föräldrarna samverkar med socialtjänsten. Hoppas du får umgänge med ditt barn och kan visa förbättringar vid detta. Samverka och tacka ja till stöd och hjälp, då kan situationen ändra sig.

Socialen vill inte jag ska ha stöd i hemmet för det blir samma som på utredningshemmet o om min familj hjälper till är det en risk fara för vi kan tappa barnet säger dom har tackat ha till all stöd men soc vill inte
  • Anonym (Jojjo)

Är 25 och har diagnos ja!

Anonym (Tja) skrev 2019-08-04 18:00:14 följande:

Ts hur gammal är du? Har du något handikapp eller diagnos eller hur kommer det sig att ni varit övervakade. Svårt att ge ett vettigt svar utifrån din beskrivning

• Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:13:09 följande:

Vad för diagnos?
  • Anonym (Va?)

Vad för diagnos?
  • Jojjo94

Jag vet inte de säger det är för risk för barnet att fara illa o sen omsorgen o sånt quote=79805584][quote-nick]Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 18:00:54 följande:[/quote-nick]

Det måste väl finnas annat bakom? Dom tar väl inte barn endast för att ni inte hållit en hand på honom vid skötbordet...

[/quote]

• SylviaPlath

Får man fråga vilken diagnos? Det är rätt avgörande för eventuella brister i föräldraförmåga. Hur gammal är fadern förresten och har han också en diagnos?
  • Anonym (Jojjo)

Mitt första barn dog i magen o sen när mitt andra barn kom anmälde hon til soc min barnmoska

Pierott skrev 2019-08-04 18:09:38 följande:

Vad var anledningen till att ni hamnade på utredningshem från början? Eftersom barnet bara är några veckor måste ni hamnat där väldigt omgående efter födseln.

Har du något mentalt handikapp?

Svar på tråden Lvu