• Anonym (Jojjo)

Lvu

Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Lvu
  • Pierott
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:23:09 följande:

Han är ingen snäll ibland men ligger press på honom också för enligt hans religon så kommer han inte till himlen efter döden om inte barnet kommer tillbaka

Oavsett så får han aldrig någonsin slå dig! Och ska jag vara ärlig så är enda chansen för dig att få tillbaka barnet är om du gör slut med din pojkvän! Soc är nog väldigt medvetna om hur din pojkvän behandlar dig och är rädda att han ska behandla barnet likadant.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:23:09 följande:
    Han är ingen snäll ibland men ligger press på honom också för enligt hans religon så kommer han inte till himlen efter döden om inte barnet kommer tillbaka
    Det där är bull shit! Ingen av de större religionerna funkar på det sättet!! Han verkar ju vrickad om han tror på det där, eller så ljuger han för dig.
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:24:01 följande:

Vi har gemensam vårdad icke svensk medborgare

Så med tanke på allt så verkar soc tycka att ingen av er är lämplig antagligen... Har ni överklagat beslutet? Har ni fått veta svart på vitt vad de baserar sin lvu på? Det har ni rätt att veta!
  • Anonym (Jojjo)
    Pierott skrev 2019-08-04 18:25:08 följande:

Oavsett så får han aldrig någonsin slå dig! Och ska jag vara ärlig så är enda chansen för dig att få tillbaka barnet är om du gör slut med din pojkvän! Soc är nog väldigt medvetna om hur din pojkvän behandlar dig och är rädda att han ska behandla barnet likadant.

Är det sant? Min diagnos då?
  • Anonym (Jojjo)

De sa til mig han har en chansen att få vårdnaden men de tycker ändå barnet ska vara placerad

Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:27:14 följande:

• Anonym (Va?)

Jag tror att soc oro grundar sig på att de är rädda för att din pojkvän ska göra illa barnet eftersom han varit elak mot dig. Fullt förståeligt ifall du vägrar lämna honom.

• Jojjo94

Han sa så på soc inte på mig

Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 18:27:09 följande:

Det där är bull shit! Ingen av de större religionerna funkar på det sättet!! Han verkar ju vrickad om han tror på det där, eller så ljuger han för dig.Så med tanke på allt så verkar soc tycka att ingen av er är lämplig antagligen... Har ni överklagat beslutet? Har ni fått veta svart på vitt vad de baserar sin lvu på? Det har ni rätt att veta!

• Anonym (Va?)

Den spelar mindre roll i din situation. Det finns många med din diagnos som är bra föräldrar men i din situation beror det snarare på att ditt barns pappa är våldsam.
  • Pierott

Med rätt hjälp i hemmet kan du vara en bra mamma, men jag tror som sagt inte placeringen handlar om din diagnos utan din pojkväns våld.
  • Anonym (Anonym)
    Jojjo94 skrev 2019-08-04 18:29:47 följande:

Han sa så på soc inte på mig

Det spelar ingen roll vem han sa det till, det är inte sant!
  • Anonym (Jojjo)
    Anonym (vill hjälpa) skrev 2019-08-04 18:07:11 följande:

Var du (och pappan) på ett utredningshem eller liknande, eller gjorde socialtjänsten observationer hemma hos dig? Vad har du erbjudits för stöd? Har du tackat ja eller nej till frivilliga insatser? Det brukar finnas en del stödinsatser att pröva före LVU, om föräldrarna samverkar med socialtjänsten. Hoppas du får umgänge med ditt barn och kan visa förbättringar vid detta. Samverka och tacka ja till stöd och hjälp, då kan situationen ändra sig.

Har tackat ja till insatser men soc vill inte och pappan var med på utredningshemmet, mina krafter finns inte pappan håller på o soc o dom ljuger o soc har gjort fel o blir en anmälan på dom
Svar på tråden Lvu