• DessieHolmie

Flytta till Skåne

Hej, har ruttnat helt på Stockholm och vill flytta här ifrån! Har planer på att flytta söderut, främst Skåne då jag som barn spenderade mycket tid där på sommaren.

Undrar då vad man ska tänka på, tex vart man ska undvika att bo osv.

Svårt att få jobb? Osv

Undrande Stockholmare

• Svar på tråden Flytta till Skåne
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Skåning) skrev 2019-08-04 18:29:08 följande:

Jo jag vet. Jag var på en gayklubb när flera högerextremister kom in och knivskar flera personer allvarligt. Helt utan anledning! Lyckligtvis så finns det fina, lugna område i skåne med vettiga och sunda invånare.

Fast problemen i Malmö beror inte på högerextremister.
  • Anonym (Skåning)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 19:27:53 följande:

Fast problemen i Malmö beror inte på högerextremister.

Jag har bara mött aggressiva människor som alla varit högerextremister. Men jag är en vit kvinna som umgås med alla typer av människor. Högerextremister brukar inte gilla kvinnor eller olika typer av människor.
  • Anonym (Firma)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 17:57:59 följande:
    De andra börjar mer och mer likna Malmö också. Skåneland är otryggt.
    Tja kanske de större städerna som Helsingborg och Ängelholm. Vet inte hur Kristianstad är. Men Östkusten, samt Skanör-Falsterbo är bra, skulle tro Båstad fortfarande är okej. Ingen av de ställena är värre än många andra storstäder längre upp i landet.
  • LillaTjockaBertil
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 15:44:28 följande:

Rekommenderar inte att flytta till Skåne. För mycket kriminalitet och elände. Malmö är en krigszon!

Skåne som helhet är inte värre än någon annan del av Sverige. Jag kan hålla med om att det finns stadsdelar i Malmö, Helsingborg och Kristianstad som man inte vill flytta till men att kalla Malmö för krigszon är en grov överdrift. Jag har bott i Skåne i totalt 30 år och jag har aldrig blivit beskjuten, misshandlad, rånad eller hotad. Inte ens de gånger jag åkt ner till Malmö.
  • Anonym (***)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 17:57:14 följande:
    Tillräckligt många.
    Vilka då? Om du verkligen har sett en riktig krigszon, så hade du inte skrivit att Malmö är en krigszon. Så du har alltså sett 0 krigszoner. 
  • Oschlaka
    Anonym (Firma) skrev 2019-08-04 17:08:16 följande:
    Malmö är skit, men det finns många andra bra ställen i Skåne.
    falsterbo m.m. som du nämner är bra är fulla av bla knark våldtäkter incester mm som överklassen konsumerar 
    det är den tysta krigszonen
  • Mentat
    Oschlaka skrev 2019-08-04 23:06:19 följande:
    falsterbo m.m. som du nämner är bra är fulla av bla knark våldtäkter incester mm som överklassen konsumerar 
    det är den tysta krigszonen
    Jag känner väl till Skanör & Falsterbo, då jag har äldre släkt som bor där, och kan fastslå att detta påstående är totalt BS.

Däremot skulle jag själv inte ha lust att bo där men det bygger på helt andra saker, som att vägen ut till näset är en lång återvändsgränd och de månader på året som är verkligt fina därnere givetvis också är de månader då det är fullproppat med turister. Men att bo där som sådant är alldeles utmärkt för övrigt..
  • Oschlaka
    Mentat skrev 2019-08-05 06:48:25 följande:
    Jag känner väl till Skanör & Falsterbo, då jag har äldre släkt som bor där, och kan fastslå att detta påstående är totalt BS.

Däremot skulle jag själv inte ha lust att bo där men det bygger på helt andra saker, som att vägen ut till näset är en lång återvändsgränd och de månader på året som är verkligt fina därnere givetvis också är de månader då det är fullproppat med turister. Men att bo där som sådant är alldeles utmärkt för övrigt..
    vad står BS för? Bevara Sverige Svenskt? 

Du blundar för verkligheten och håller på navelskåderi Tungan ute
    här kan du läsa lite vad ditt folk håller på med 
  • Oschlaka

Falsterbo skanör en en knarkhålla :P
    synd om de stackrna som blir tvingade att sälja knark och blir kriminella
    pga sådana som förnekar att problem finns där 

Svar på tråden Flytta till Skåne