• DessieHolmie

Flytta till Skåne

Hej, har ruttnat helt på Stockholm och vill flytta här ifrån! Har planer på att flytta söderut, främst Skåne då jag som barn spenderade mycket tid där på sommaren.

Undrar då vad man ska tänka på, tex vart man ska undvika att bo osv.

Svårt att få jobb? Osv

Undrande Stockholmare

• Svar på tråden Flytta till Skåne
  • Anonym (Nej)

Rekommenderar inte att flytta till Skåne. För mycket kriminalitet och elände. Malmö är en krigszon!

• Anonym (***)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 15:44:28 följande:

Rekommenderar inte att flytta till Skåne. För mycket kriminalitet och elände. Malmö är en krigszon!

Hur många krigszoner har du besökt?
  • Anonym (Firma)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 15:44:28 följande:

Malmö är skit, men det finns många andra bra ställen i Skåne.
  • Anonym (Skåning)
    DessieHolmie skrev 2019-07-31 07:54:38 följande:

Hej, har ruttnat helt på Stockholm och vill flytta här ifrån! Har planer på att flytta söderut, främst Skåne då jag som barn spenderade mycket tid där på sommaren.

Undrar då vad man ska tänka på, tex vart man ska undvika att bo osv.

Svårt att få jobb? Osv

Undrande Stockholmare

Jag är uppväxt på nordvästkusten i villa vid havetoch bor numera i nordöstra Skåne på en stor gård med skogsbruk och hästar. Var vill du bo? På landet? I skogen? Vid stranden? Vill du äga mark och badsjö eller vill du bo i villa kvarter?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (***) skrev 2019-08-04 16:40:42 följande:

Hur många krigszoner har du besökt?

Tillräckligt många.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Firma) skrev 2019-08-04 17:08:16 följande:

Malmö är skit, men det finns många andra bra ställen i Skåne.

De andra börjar mer och mer likna Malmö också. Skåneland är otryggt.
  • Anonym (Skåning)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 17:57:59 följande:

De andra börjar mer och mer likna Malmö också. Skåneland är otryggt.

Otryggt är det på många ställen i Skåne. Rasismen är stor och kriminella typer så som sons of odin springer runt och hotar och slåss :( Man kan inte besöka en gayklubb eller synthklubb utan att bli hotad utanför.

Dock så väljer jag de område där det bor mer välutbildade människor.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Skåning) skrev 2019-08-04 18:13:33 följande:

Otryggt är det på många ställen i Skåne. Rasismen är stor och kriminella typer så som sons of odin springer runt och hotar och slåss :( Man kan inte besöka en gayklubb eller synthklubb utan att bli hotad utanför.

Dock så väljer jag de område där det bor mer välutbildade människor.

Det är ju inte bara folk som hotar och slåss i Malmö, det är även skjutningar, knivskärningar och mord i Malmö var och varannan dag.
  • Anonym (Skåning)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 18:16:06 följande:

Det är ju inte bara folk som hotar och slåss i Malmö, det är även skjutningar, knivskärningar och mord i Malmö var och varannan dag.

Jo jag vet. Jag var på en gayklubb när flera högerextremister kom in och knivskar flera personer allvarligt. Helt utan anledning! Lyckligtvis så finns det fina, lugna område i skåne med vettiga och sunda invånare.
  • DessieHolmie

Ska försöka besvara så många frågor som möjligt nu!

Jag bor helst på eller nära Österlen, men detta är inget krav, endast ett önskemål
    Vill inte bo i Malmö då jag är trött på livet i Storstad, men mindre samhällen fungerar fint, helst bor jag i hus med grannar runt om, känns tryggare så

De krav jag har är att det finns bra kommunikation i form av buss eller tåg, men eftersom jag har både bil och körkort så kan jag även pendla så om det är enklare, så kanske inte vart ett krav då i alla fall haha.

Men ja, gärna nära folk, ett mindre samhälle på Österlen är väl drömmen

Vill gärna undvika Malmö 

Svar på tråden Flytta till Skåne