• DessieHolmie

Flytta till Skåne

Hej, har ruttnat helt på Stockholm och vill flytta här ifrån! Har planer på att flytta söderut, främst Skåne då jag som barn spenderade mycket tid där på sommaren.

Undrar då vad man ska tänka på, tex vart man ska undvika att bo osv.

Svårt att få jobb? Osv

Undrande Stockholmare

• Svar på tråden Flytta till Skåne
  • DessieHolmie

Jo men alla städer har sina stökiga områden, bor dessvärre ganska nära ett nu, så lite sådär osäker är man ju
    Men tänker liksom att man bör fråga er som bor i skåne vart man ska undvika att bo
    Hur är Tomelilla? Är inte det lite av en knytpunkt med tågen, har för mig att man kan byta där mellan linjen mot Simrishamn och den mot Ystad?

• Mint
    DessieHolmie skrev 2019-08-02 15:18:35 följande:

Jo men alla städer har sina stökiga områden, bor dessvärre ganska nära ett nu, så lite sådär osäker är man ju

Men tänker liksom att man bör fråga er som bor i skåne vart man ska undvika att bo

Hur är Tomelilla? Är inte det lite av en knytpunkt med tågen, har för mig att man kan byta där mellan linjen mot Simrishamn och den mot Ystad?

Tomelilla är inte en knutpunkt, men det stämmer att tågen mellan Ystad och Simrishamn stannar där.
  • Oschlaka

Om du kan så flytta till bästa lande USA!

• DessieHolmie
    Oschlaka skrev 2019-08-02 17:41:48 följande:

Om du kan så flytta till bästa lande USA!

Nja, dit kommer jag aldrig flytta

Jaha, trodde det var lite av en knytpunkt, men hur är det annars, ganska billiga priser där, är det någon anledning till det eller är det bara billigare för att det ligger en bit in i länet?
  • Giftskåneman
    DessieHolmie skrev 2019-08-04 12:22:46 följande:

Jaha, trodde det var lite av en knytpunkt, men hur är det annars, ganska billiga priser där, är det någon anledning till det eller är det bara billigare för att det ligger en bit in i länet?

Långt från storstadsregionerna, ont om jobb är väl det lätta svaret.
  • Oschlaka

de brukar folk säga som inte kan men vill 
  • Giftskåneman

Knutpunkt på så vis att regionbussar utgår därifrån, men tåget går antingen mot Ystad eller Simrishamn.

• DessieHolmie
    Oschlaka skrev 2019-08-04 12:30:26 följande:
    de brukar folk säga som inte kan men vill 
    Jag varken kan eller vill

ok, men då förstår jag priserna där, tack!

I vilket fall som helst är steg ett att skaffa mig min utbildning, men är otroligt tacksam för alla svar, känns som att jag har lite bättre koll nu!
  • Mint

Avsides, sämre pendlingsmöjligheter.
Svar på tråden Flytta till Skåne