• DessieHolmie

Flytta till Skåne

Hej, har ruttnat helt på Stockholm och vill flytta här ifrån! Har planer på att flytta söderut, främst Skåne då jag som barn spenderade mycket tid där på sommaren.

Undrar då vad man ska tänka på, tex vart man ska undvika att bo osv.

Svårt att få jobb? Osv

Undrande Stockholmare

• Svar på tråden Flytta till Skåne
  • Tintin i Amerika
    Anonym (x) skrev 2019-08-06 13:53:16 följande:
    En vecka om året...
    du har missat vad som framkommit i tråden om falsterbo året runt :)
    Nu har de öppnat vintercafè där drogerna säljes nästan öppet :P
  • Anonym (H)
    Anonym (Att tänka på) skrev 2019-08-06 13:42:30 följande:

Jag tror att du blandar ihop saker och ting något alldeles förfärligt?

Kanske låter du dig helt förblindas av två bokstäver, S och D när de skrivs tillsammans?
    Ingenstans har jag propagerat för SD. Jag har aldrig röstat på SD och jag bor inte i en kommun som styrs av dem.

Tvärtom har jag ställt en SD-kritisk fråga:
    - Vill du bo i en kommun där SD styr?

Det övriga du skriver och påstår att jag har sagt är ju helt uppåt väggarna. Läs gärna en gång till och försök förstå vad jag skriver!

Jag är inte rädd för SD men på en punkt är jag rädd för mitt eget parti, och alla andra partier, som inte vågar ta debatten med SD. Glöm aldrig det!

Att tänka på versus Tintin i Amerika 1-0 :).
  • Tintin i Amerika
    Anonym (H) skrev 2019-08-06 14:03:43 följande:
    Att tänka på versus Tintin i Amerika 1-0 :).
    du har missat nog en viktig poäng här :
    här diskuterar vi 
    här tävlar vi inte :)
    Game Over :)
  • DessieHolmie

Hur är Tomelilla? Vet att jag tjatar haha men tänkte liksom att det var billigt, hyfsat stort och så har du ju Bo Olson runt hörnet haha

• DessieHolmie

Hur är Tomelilla? Vet att jag tjatar haha men tänkte liksom att det var billigt, hyfsat stort och så har du ju Bo Olson runt hörnet haha

• DessieHolmie

• Tintin i Amerika
    DessieHolmie skrev 2019-08-06 14:33:19 följande:

flyttar du till lilla tomelillahållan blir du psykfall inom snar framtid :)
    avråder dig starkt 
  • Mentat
    DessieHolmie skrev 2019-08-06 14:33:25 följande:

Bo Ohlsson är nog inget att direkt stå efter. Bättre att köra dit en gång om året enligt min mening. Men bostäderna är säkert rimligt billiga.
    Jag tycker ju att det inte uppvägs av en total avsaknad av tillgång till naturen, allt runt Tomelilla är åkermark, och om man jobbar i Malmö/Lund är det rätt långt att pendla. Jobbar man i Ystad är det betydligt mer intressant.

Jag skulle nog säga att du skall först kolla var du kan få jobb och utifrån det kika på intressanta platser att bo på, utifrån ditt perspektiv. Du kanske är helt ointresserad av möjligheten att kunna gå ut i skogen, vilket jag gärna vill göra, etc.
  • Anonym (H)
    DessieHolmie skrev 2019-08-06 14:33:25 följande:

Störtmysig golfbana. Annars... tyvärr ingen aning. Det känns lite off men allt beror på var du jobbar och vill ha.
  • Tintin i Amerika
    Anonym (x) skrev 2019-08-17 10:08:52 följande:
    Ja, det gäller fortfarande enbart 1 vecka om året, Falsterbo Horse Show.
    kom ner till falsterbo skå kan jag visa dig hur knarkhandel pågår här varje helg 
    lilla faslerbohållan är inte så ren som du vill tro det till 
Svar på tråden Flytta till Skåne