Inlägg från: Tintin i Amerika |Visa alla inlägg
  • Tintin i Amerika

Flytta till Skåne

Mentat skrev 2019-08-05 12:08:50 följande:

Vad innefolket gör som kommer dit en gång om året har väldigt litet att göra med hur det är att bo ute på näset. Det är som att säga att Gotland är vedervärdigt pga Almedalsveckan eller Båstad pga tennisveckan etc, etc. Tämligen irrelevant med andra ord. Den enda nackdel vi har märkt med Falsterbo Horse Show är trafiken de dagarna till och från näset, inget annat.

TS ville diskutera hur det är att bo i Skåne, låt tråden fortsatt handla om det, tack.

https://www.sydsvenskan.se/2004-02-14/kafelivet-blomstrar-i-hardaste-vinterkylan

h
    änder mycket på dessa ställen även vintertid 

sedan skriver du själv massa goja om annat än TS men ändå ber du om att man skall hålla sig till TS Oskyldig
  • Tintin i Amerika
    Mentat skrev 2019-08-06 06:53:48 följande:
    TS ville diskutera hur det är att bo i Skåne. Det är exakt vad mina inlägg i den här tråden har handlat om, åtminstone så länge jag slipper pajkastning från andra skribenter. Förklara gärna vad du menar i ett privat meddelande till mig så slipper vi kapa den här tråden.

Förutom de orter jag nämnde ovan kan jag lägga till Kävlinge och Dösjebro, som båda har järnvägsstation så att det är enkelt att pendla till jobbet, åtminstone så länge arbetsplatsen ligger någorlunda centralt
    så skrev du...
    vad har denna kommentar med TS flytt att göra?? 
    har du svårt att förstå att ditt inlägg skapar nya diskussioner? 
    Vad innefolket gör som kommer dit en gång om året har väldigt litet att göra med hur det är att bo ute på näset. Det är som att säga att Gotland är vedervärdigt pga Almedalsveckan eller Båstad pga tennisveckan etc, etc. Tämligen irrelevant med andra ord. Den enda nackdel vi har märkt med Falsterbo Horse Show är trafiken de dagarna till och från näset, inget annat.
  • Tintin i Amerika
    Mentat skrev 2019-08-06 09:41:18 följande:
    Ja, som svar på fem inlägg om hur fasansfullt det var med knark i Falsterbo.
    Vänligen kolla sammanhanget innan du klagar. Inlägg#63 är också meningslöst och respektlöst mot TS. 

Vilka erfarenheter har du av var man bäst bor i Skåne? Jag har bidragit med mina synpunkter och motiverat dem.
    ja exak du svarade ju på något som TS inte efterfrågat och det är ju inte ok när du ber andra hålla sig till TS medan du själv svarar på annat som inte har nåt med sammanhang i ämnet här att göra enligt dig själv 
  • Tintin i Amerika

bor bäst efter vad? du får förtydliga 

• Tintin i Amerika

TS efterfrågar vad man ska undvika och jag svarade undvik falsterbo för där är det mkt droger 
    ser inget fel med det 

• Tintin i Amerika
    Anonym (Att tänka på) skrev 2019-08-06 11:33:48 följande:

SD är starka i nästan alla kommuner i region Skåne. Extremt starka och i styrande ställning i flera viktiga kommuner, typ sådana kommuner där det skulle kunna vara attraktivt för dig att bo.

Vissa säger att Skåne leder utvecklingen och bara ligger i framkant vad gäller utvecklingen som är ofrånkomlig även i övriga Sverige, alltså dels att samhällsproblemen är så stora och dels att SD har nått så stora framgångar och att vanliga medborgare kommer kräva att utvecklingen med de växande problemen bryts och därför börjar allt fler rösta mot de gamla etablerade partierna.

Många menar att Skåne på senare tid har drabbats extremt hårt av utvecklingen och problemen som följer med det Nya Sverige, t ex kommunernas och skattebetalarnas ekonomi drabbas extremt hårt, säkerhetsfrågor och kriminalitet präglar vardagen på ett sätt som tidigare varit okänt i Sverige.

Det kan ju väcka många frågor, varav två kan vara:
    - Vill du bo i en kommun där SD styr?
    - Vill du bo i en kommun och en region som starkt präglas av problemen som följer med det Nya Sverige?

I flera nyhetsartiklar beskrivs att flera norrlands-kommuner märker av en tydlig inflyttning av "svenska" barnfamiljer från Stockholms-området, och liknande områden. En enkätundersökning tyder på att flera väljer flytta till norrland pga av de växande samhällsproblemen i det Nya Sverige. Bättre skolgång för barnen och säkerhetsfrågor är sådant som nämns som orsaker till flytt.
    Jag förmodar att barnfamiljer även väljer flytta till mer glest befolkade områden i mellan-sverige på motsvarande sätt och inte bara till norrland?

vilka kommuner som SD är starka i inte har problem som kriminalitet??
    Nästan alla SD sympatisörer är ju kriminiella själva.
    vad gäller norrland är problemen där stora med droger bla och där finns bredd kvinnohat då många SDare hatar kvinnor 
  • Tintin i Amerika
    Mentat skrev 2019-08-06 12:10:45 följande:
    OK, tack för det. Då fick vi veta att "Tintin i Amerika" är samma person som "Oschlaka". Det förklarar mycket!
    eller att det finns människor som tycker lika 
  • Tintin i Amerika
    Anonym (Att tänka på) skrev 2019-08-06 12:14:35 följande:
    Jag förstår inte vad du menar med din första rad?

I övrigt:
    Nej, jag delar inte din uppfattning.
    Jag har bott många år i norrland och jag har många släktingar och vänner i norrland och jag vet med absolut säkerhet att du har fel.

Nästan alla SD sympatisörer är ju kriminiella själva.
    Senaste valundersökningen, redovisad i Sveriges Radio, visade att om man bara räknar männens röster så skulle SD vara Sveriges största parti.
    Så då menar du nästan alla män i Sverige är kriminella?
    så här skrev du i #68:

SD är starka i nästan alla kommuner i region Skåne. Extremt starka och i styrande ställning i flera viktiga kommuner, typ sådana kommuner där det skulle kunna vara attraktivt för dig att bo.

på vilket sätt är dessa kommuner attraktiva att bo i? 
  • Tintin i Amerika
    DessieHolmie skrev 2019-08-06 12:18:51 följande:

Jag vill ju inte påstå att jag sympatiserar med SD, tvärt om faktiskt

Dock vill jag inte låta politik vara anledningen till att jag avstår flytt. Har väl i princip redan bestämt mig angående flytten, frågan är bara vart i så fall :)

jag förstår dig och det är bra
    vart du vill flytta beror nog på vad du prioriterar dit du skall flytta?

För mig är restaurangutbud köpcentra matbutiker som ica maxi willys coop och framförallt mentaliteten bland ortfolket viktigast. 
    Bondementalitetsamhälle flyttar jag aldrig till så i princip blir bara storstäder valet 
  • Tintin i Amerika
    Anonym (Att tänka på) skrev 2019-08-06 11:33:48 följande:

Vissa säger att Skåne leder utvecklingen och bara ligger i framkant vad gäller utvecklingen som är ofrånkomlig även i övriga Sverige, alltså dels att samhällsproblemen är så stora och dels att SD har nått så stora framgångar och att vanliga medborgare kommer kräva att utvecklingen med de växande problemen bryts och därför börjar allt fler rösta mot de gamla etablerade partierna.

Många menar att Skåne på senare tid har drabbats extremt hårt av utvecklingen och problemen som följer med det Nya Sverige, t ex kommunernas och skattebetalarnas ekonomi drabbas extremt hårt, säkerhetsfrågor och kriminalitet präglar vardagen på ett sätt som tidigare varit okänt i Sverige.

- Vill du bo i en kommun och en region som starkt präglas av problemen som följer med det Nya Sverige?

I flera nyhetsartiklar beskrivs att flera norrlands-kommuner märker av en tydlig inflyttning av "svenska" barnfamiljer från Stockholms-området, och liknande områden. En enkätundersökning tyder på att flera väljer flytta till norrland pga av de växande samhällsproblemen i det Nya Sverige. Bättre skolgång för barnen och säkerhetsfrågor är sådant som nämns som orsaker till flytt.
    Jag förmodar att barnfamiljer även väljer flytta till mer glest befolkade områden i mellan-sverige på motsvarande sätt och inte bara till norrland?

så skrev du också i samma tråd:

antigen var du omedveten eller medveten där du påstår att sd styrda kommuner inte har problem vilket är fullständigt propaganda.

SD styrda kommuner innan invandringen kom till Sverige hade stora problem men då hette dessa partier och deras sympatisörer för andra namn som ny demokrati mm

Det var Sd motsvarigheter  som var emot kvinnlig rösträtt 
    Glöm aldrig det!
  • Tintin i Amerika
    Anonym (Att tänka på) skrev 2019-08-06 12:55:26 följande:

Där det t ex finns god kommunal service, utbildning, näringsliv och gott om arbetstillfällen inom privat sektor, och där välfärden fungerar någorlunda bra.

Givet också en kommun där jag, familjen och våra barn kan känna oss trygga, alltså t ex där följderna av den nya samhällsutvecklingen är någorlunda tydligt geografiskt avgränsad från det område där jag vill bo och där min abarn ska gå i skola. 
    Helst att kommunen politiskt styrs av människor som strävar efter att erbjuda det jag önskar ovan.
    Bl a dessa orsaker är exempel på varför jag finner en kommun attraktiv att flytta till.

är SD kommuner attraktiva för att där finns :

god kommunal service?
    utbildning?
    näringsliv? 
    gott om arbete?
    känna er trygga? 

vilken SD kommun är det som erbjuder dig detta? ta några exemplar
  • Tintin i Amerika
    Anonym (x) skrev 2019-08-06 13:53:16 följande:
    En vecka om året...
    du har missat vad som framkommit i tråden om falsterbo året runt :)
    Nu har de öppnat vintercafè där drogerna säljes nästan öppet :P
  • Tintin i Amerika
    Anonym (H) skrev 2019-08-06 14:03:43 följande:
    Att tänka på versus Tintin i Amerika 1-0 :).
    du har missat nog en viktig poäng här :
    här diskuterar vi 
    här tävlar vi inte :)
    Game Over :)
  • Tintin i Amerika
    DessieHolmie skrev 2019-08-06 14:33:19 följande:

Hur är Tomelilla? Vet att jag tjatar haha men tänkte liksom att det var billigt, hyfsat stort och så har du ju Bo Olson runt hörnet haha

flyttar du till lilla tomelillahållan blir du psykfall inom snar framtid :)
    avråder dig starkt 
  • Tintin i Amerika
    Anonym (x) skrev 2019-08-17 10:08:52 följande:
    Ja, det gäller fortfarande enbart 1 vecka om året, Falsterbo Horse Show.
    kom ner till falsterbo skå kan jag visa dig hur knarkhandel pågår här varje helg 
    lilla faslerbohållan är inte så ren som du vill tro det till 
Svar på tråden Flytta till Skåne