Inlägg från: Anonym (Skåning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skåning)

Flytta till Skåne

DessieHolmie skrev 2019-07-31 07:54:38 följande:

Hej, har ruttnat helt på Stockholm och vill flytta här ifrån! Har planer på att flytta söderut, främst Skåne då jag som barn spenderade mycket tid där på sommaren.

Undrar då vad man ska tänka på, tex vart man ska undvika att bo osv.

Svårt att få jobb? Osv

Undrande Stockholmare

Jag är uppväxt på nordvästkusten i villa vid havetoch bor numera i nordöstra Skåne på en stor gård med skogsbruk och hästar. Var vill du bo? På landet? I skogen? Vid stranden? Vill du äga mark och badsjö eller vill du bo i villa kvarter?
  • Anonym (Skåning)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 17:57:59 följande:

De andra börjar mer och mer likna Malmö också. Skåneland är otryggt.

Otryggt är det på många ställen i Skåne. Rasismen är stor och kriminella typer så som sons of odin springer runt och hotar och slåss :( Man kan inte besöka en gayklubb eller synthklubb utan att bli hotad utanför.

Dock så väljer jag de område där det bor mer välutbildade människor.
  • Anonym (Skåning)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 18:16:06 följande:

Det är ju inte bara folk som hotar och slåss i Malmö, det är även skjutningar, knivskärningar och mord i Malmö var och varannan dag.

Jo jag vet. Jag var på en gayklubb när flera högerextremister kom in och knivskar flera personer allvarligt. Helt utan anledning! Lyckligtvis så finns det fina, lugna område i skåne med vettiga och sunda invånare.
  • Anonym (Skåning)
    Anonym (Nej) skrev 2019-08-04 19:27:53 följande:

Fast problemen i Malmö beror inte på högerextremister.

Jag har bara mött aggressiva människor som alla varit högerextremister. Men jag är en vit kvinna som umgås med alla typer av människor. Högerextremister brukar inte gilla kvinnor eller olika typer av människor.
  • Anonym (Skåning)
    DessieHolmie skrev 2019-08-05 15:26:56 följande:

Jag är ju inget fan av snö så slipper jag det så är jag nöjd haha

Vi har sommarbete till hästarna 1april-sista oktober vanligtvis. Så då växer gräset. Vinterjacka behövs Jan-feb. Vi har snö större delen av januari. Vid kusten blåser det och regnar mkt. Inåt landet är det lugnare.
Svar på tråden Flytta till Skåne