• Pepsin

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Hej!

Jag tänkte att denna tråd kunde vara för alla oss som kämpat med att bli gravida ett tag (hade som förslag i rubriken 8 månader men fritt fram för alla såklart). Här kan vi dela med oss hur mycket eller hur lite vi vill av vår längtan efter barn. Hoppas fler hakar på! :) Jag vet att det finns många liknande trådar men jag vill gärna vara med från början!

Min historia:

Jag och min man har försökt att bli med barn sedan september men INGENTING händer. Jag har regelbunden mens(tror jag?!) och jag har hittat äl med clearblues äl-test. Vad vi vet finns inga problem i släkten på varken hans eller min sida. När ska man söka hjälp? Vi är båda mellan 25-27 år så vi borde ha åldern på vår sida.

• Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader
  • Anonym (marie)

hej! jag har ev haft ägglossning 24/3 då kom det vattning knalröd blod sen var det slut, efter det har jag haft lite blod på pappret 3 dagar i rad men då är det mer brunaktig, vad kan det vara? försöker bli gravid

• Anonym (Y)
    Anonym (marie) skrev 2020-03-27 10:02:41 följande:

hej! jag har ev haft ägglossning 24/3 då kom det vattning knalröd blod sen var det slut, efter det har jag haft lite blod på pappret 3 dagar i rad men då är det mer brunaktig, vad kan det vara? försöker bli gravid

Inte en aning, hur ska vi här kunna veta det?

Denna tråd är för oss som försökt bli gravida minst 8 månader, har du det?
  • Filifjonken

Nu kvalar jag in i denna tråden... fy så tråkigt men sant. Försökt i 8 månader nu och ingenting händer. Vi är båda under 30 och friska. Hur orkar man hålla hoppet uppe? Jag vill egentligen "ge upp", sluta ÄL-testa och försöka glömma allt. Men då är jag rädd att vi aldrig lyckas få det där plusset. Alla pratar om att man ska tamja ÄL, och ja det har vi gjort många gånger nu!

Blir smått tokig!

• Mima93
    Filifjonken skrev 2020-03-29 21:26:20 följande:

Nu kvalar jag in i denna tråden... fy så tråkigt men sant. Försökt i 8 månader nu och ingenting händer. Vi är båda under 30 och friska. Hur orkar man hålla hoppet uppe? Jag vill egentligen "ge upp", sluta ÄL-testa och försöka glömma allt. Men då är jag rädd att vi aldrig lyckas få det där plusset. Alla pratar om att man ska tamja ÄL, och ja det har vi gjort många gånger nu!

Blir smått tokig!

Mitt råd är att sluta med ÄL-tester, de blir man ju knäpp av... Ha sex varannan dag genom hela perioden. Skulle man inte orka en dag ska man inte tvinga sig. Men, ingen har väl ångrat ett ligg i efterhand? ;) Försök så gott du kan att inte tänka på det (från en som helt plötsligt kan börja storgråta när hon kommer på att hon fortfarande inte har några barn). Vet att det är skittufft!
  • Bellsss

Vi har äntligen plussat efter mer än 1 års försök (men 2 år av oskyddat sex). Vi skulle pausa inför ivf till hösten men jag testade en vitaminkur och blev gravid samma försök. Om det var en slump eller inte får vi aldrig veta men vi är så glada! Skickar kärlek till alla er som kämpar tappert, hoppas det blir er tur snart <3

• Bellsss
    Bellsss skrev 2020-03-31 18:45:10 följande:

Vi har äntligen plussat efter mer än 1 års försök (men 2 år av oskyddat sex). Vi skulle pausa inför ivf till hösten men jag testade en vitaminkur och blev gravid samma försök. Om det var en slump eller inte får vi aldrig veta men vi är så glada! Skickar kärlek till alla er som kämpar tappert, hoppas det blir er tur snart <3

Men 10 månader av dessa jävla äl tester och noga prickande.. innan dess låg vi 3-4 gånger i veckan utan press. Jag tyckte det blev värre med tester..
  • Leah56

Grattis!! Vad för vitaminkur?
  • soltroll

Grattis!:)

Jag är också nyfiken på vad för vitaminkur du testar?
  • Leah56

Undrar om det någon som plussat i denna tråden och isåfall hur långt innan eller efter bim? Va negativt på bim dagen men tog inte med morgonurin. Är på bim +2 och fortfarande Ingen mens och har alltid regelbunden cykel. Första gången jag är sen sen vi började försöka för 7 månader sen vågae inte ta ett till test än, har inga andr symtom förutom ont i magen till o från.

• boshab
    Leah56 skrev 2020-04-01 15:43:29 följande:

Undrar om det någon som plussat i denna tråden och isåfall hur långt innan eller efter bim? Va negativt på bim dagen men tog inte med morgonurin. Är på bim +2 och fortfarande Ingen mens och har alltid regelbunden cykel. Första gången jag är sen sen vi började försöka för 7 månader sen vågae inte ta ett till test än, har inga andr symtom förutom ont i magen till o från.

Jag plussade 4 dagar innan BIM med morgonurin. Men vad jag förstått rekommenderas det att man tidigast testar BIM. Är det negativt bör man vänta 2-3 dagar har jag för mig? Men vem kan hålla sig...

För oss tog det sig efter ett år. Hade "stenkoll" på ÄL m m. Påbörjade en utredning där de inte kunde hitta något fel. Släppte allt (temp, ÄL, fertila signaler) efter läkarbesöket och plussade efter det. Oerhört märkligt.
Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader