• Pepsin

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Hej!

Jag tänkte att denna tråd kunde vara för alla oss som kämpat med att bli gravida ett tag (hade som förslag i rubriken 8 månader men fritt fram för alla såklart). Här kan vi dela med oss hur mycket eller hur lite vi vill av vår längtan efter barn. Hoppas fler hakar på! :) Jag vet att det finns många liknande trådar men jag vill gärna vara med från början!

Min historia:

Jag och min man har försökt att bli med barn sedan september men INGENTING händer. Jag har regelbunden mens(tror jag?!) och jag har hittat äl med clearblues äl-test. Vad vi vet finns inga problem i släkten på varken hans eller min sida. När ska man söka hjälp? Vi är båda mellan 25-27 år så vi borde ha åldern på vår sida.

• Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader
  • Sirest01
    Pepsin skrev 2019-11-21 19:49:13 följande:

Åh så skönt att allt såg bra ut! Min ena äggledare var det inget flöde genom vad de trodde. :o

Visst kan man ha ägglossning typ 2 ggr samma månad va? Eller tar jag helt fel hehe.

Jaså? Vet de varför det är stopp i ena? Kan man fixa det?

Jag har oxå hört att man kan ha äl två ggr, men väldigt ovanligt.
  • PH76

8 månader är inte så mycket och ni har fortfarande väldigt god chans. Förmoda tog det ungefär 2år båda gångerna, väldigt slitsamt på äktenskapet.

• Pepsin
    Sirest01 skrev 2019-11-21 21:40:26 följande:

Jaså? Vet de varför det är stopp i ena? Kan man fixa det?

Jag har oxå hört att man kan ha äl två ggr, men väldigt ovanligt.

Ingen aning! Det brukar bero på att man haft tex klamydia men det har jag aldrig haft... så vet inte :/
  • Pepsin
    PH76 skrev 2019-11-21 22:48:25 följande:

8 månader är inte så mycket och ni har fortfarande väldigt god chans. Förmoda tog det ungefär 2år båda gångerna, väldigt slitsamt på äktenskapet.

Ursäkta men det var väl en ganska onödig kommentar i ett sånt här forum? 8 månader är jättelång tid för vissa, 2 månader lång tid för en annan, 2 år för en tredje. Jag satte 8 månader i rubriken när jag skapade tråden när jag själv hade försökt 8 månader. JAG tyckte att det var jättejobbigt då, kanske jobbigare än vad jag tycker nu när vi försökt i 15 månader. Så jag tycker nog inte att det är vidare klokt att lägga värdering i vad andra tycker är mycket och inte.
  • PH76
    Pepsin skrev 2019-11-22 10:44:20 följande:
    Ursäkta men det var väl en ganska onödig kommentar i ett sånt här forum? 8 månader är jättelång tid för vissa, 2 månader lång tid för en annan, 2 år för en tredje. Jag satte 8 månader i rubriken när jag skapade tråden när jag själv hade försökt 8 månader. JAG tyckte att det var jättejobbigt då, kanske jobbigare än vad jag tycker nu när vi försökt i 15 månader. Så jag tycker nog inte att det är vidare klokt att lägga värdering i vad andra tycker är mycket och inte.
    Det är nog du som läser in det så för att du tycker om att klaga och lägga dig i.

Det var menat som en uppmuntran att det nog kommer att lösa sig.
  • soltroll
    PH76 skrev 2019-11-22 11:18:15 följande:

Det är nog du som läser in det så för att du tycker om att klaga och lägga dig i.

Vart har hon klagat och lagt sig i??

Du om någon borde förstå att dessa uppmuntranden inte fungerar som många menar när man längtar och försöker. Spelar ingen roll hur många som säger att de har försökt i si och så många år och det kommer att lösa sig, situationen är lika jobbig Nu ändå.

Det var minst 8 månader ts menade till att börja med och sen är det ingen tävling om vem det är mest synd om eller vem som har försökt längst och att den som inte försökt länge inte ska klaga.

Om du inte förstår syftet med tråden så gör du bäst i att inte skriva här mer.
  • soltroll

Vart har hon klagat och lagt sig i??

Du om någon borde förstå att dessa uppmuntranden inte fungerar som många menar när man längtar och försöker. Spelar ingen roll hur många som säger att de har försökt i si och så många år och det kommer att lösa sig, situationen är lika jobbig Nu ändå.

Det var minst 8 månader ts menade till att börja med och sen är det ingen tävling om vem det är mest synd om eller vem som har försökt längst och att den som inte försökt länge inte ska klaga.

Om du inte förstår syftet med tråden så gör du bäst i att inte skriva här mer.
  • boshab

Vi når snart åtta månader och jag håller på att bli ett känslomässigt vrak. Är ledsen, funderar om nåt är fel, vad vi gör för fel, känner mig misslyckad m.m. Tänker på detta konstant. Gråter till och från när det är som tuffast. Skulle vilja påstå att jag t.om tappat en del livsglädje.

Fyfan vad tufft det är och vad vi alla kämpar! Jag är övertygad om att vi en dag kommer få våra efterlängtade barn. Oberoende hur vägen dit kommer att se ut. Men det är ett mörker i perioder :(

• soltroll
    boshab skrev 2019-11-22 16:20:04 följande:

Vi når snart åtta månader och jag håller på att bli ett känslomässigt vrak. Är ledsen, funderar om nåt är fel, vad vi gör för fel, känner mig misslyckad m.m. Tänker på detta konstant. Gråter till och från när det är som tuffast. Skulle vilja påstå att jag t.om tappat en del livsglädje.

Fyfan vad tufft det är och vad vi alla kämpar! Jag är övertygad om att vi en dag kommer få våra efterlängtade barn. Oberoende hur vägen dit kommer att se ut. Men det är ett mörker i perioder :(

Du är absolut inte ensam med dessa tankar och känslor, ibland känns allt bara så hopplöst och man vill ge upp allt.

Men du har rätt en dag får vi det vi längtar efter så dant och då kommer vi njuta av varenda sekund!

StyrkeKramar <3
  • Pepsin

Du får jättegärna tro att jag tycker om att klaga. Det handlar dock inte om det. Även om det är fint att du tänkt ge uppmuntran så är de flesta i denna sits inte så tacksamma för ord som att det kommer lösa sig, eller att 8 månader inte är så lång tid osv. Tack och bock:)
Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader