soltroll skrev 2019-11-18 12:54:35 följande:
Jag måste få skriva av mig, det här forumet är nog enda ställen som vi är flera som förstår alla jobbiga tankar och känslor. Vi har ju som sagt försökt få barn nu i över ett år och väntar på utredning. I flera år tidigare har jag längtat till den dagen vi skulle börja försöka. Jag har 6 syskonbarn som allihop är "hoppsan det var inte meningen". De tv å senaste tyckte jag var jobbigt att höra om eftersom jag själv började längta väldigt mycket själv. I fredags fick jag beviset på att vi misslyckats även denna månad, och jag är nog inte ensam om att känna att förstå mensdagen är hemsk, innan man dag två blickar framåt igen. Dag två denna månad berättade min bror och hans tjej att de väntar barn, jag försökte se glad ut och hålla inne tårarna tills de också talade om att det var inte planerat men de känner att de har ju fast jobb och allt så varför inte, då brast det för mig och jag började storgråta. Alltså va fan, missade hela min familj sexualkunskapen om hur ett barn blir till? Dessutom, som många utav oss som kämpar äter vitaminer och undviker både det ena och det andra för att vara fräscha och öka chansen till graviditet, denna tjej har så mkt problem med sin kropp men ändå tog det sig..vill bara skrika av orättvisa!! Och det värsta när man får höra hela tiden, det blir eran tur, det kommer att gå bra för er och ha lite tålamod, vi förstår...
Så, nu har jag gnällt av mig lite. <3
Så är det tyvärr. Och det är helt okej med gnället, jag tror att vi alla som trots alla försök inte kan få barn är verkligen trötta och förstår dig så bra och kan relatera! Finns inte så många som "råkade" med att bli gravida i min omgivning dock, men upplevde ett sånt besked nån gång och vet hur det svider inuti. Man blir glad för sina nära och kära, men samtidigt... Usch.
Men snart är det dags för utredning för er! Det ska säkert hjälpa till. Hoppas att du mår bättre idag och att du inte tappar tron!