• Pepsin

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Hej!

Jag tänkte att denna tråd kunde vara för alla oss som kämpat med att bli gravida ett tag (hade som förslag i rubriken 8 månader men fritt fram för alla såklart). Här kan vi dela med oss hur mycket eller hur lite vi vill av vår längtan efter barn. Hoppas fler hakar på! :) Jag vet att det finns många liknande trådar men jag vill gärna vara med från början!

Min historia:

Jag och min man har försökt att bli med barn sedan september men INGENTING händer. Jag har regelbunden mens(tror jag?!) och jag har hittat äl med clearblues äl-test. Vad vi vet finns inga problem i släkten på varken hans eller min sida. När ska man söka hjälp? Vi är båda mellan 25-27 år så vi borde ha åldern på vår sida.

• Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader
  • Pepsin

Förstår din känsla... känner också hopplöshet och tvivlar på om jag någonsin kommer kunna bli mamma. Hoppas verkligen ni får tid för utredning snart, många känslor men himla skönt också att få svar. Ring om en månad om de inte hört av sig!

soltroll skrev 2019-09-24 13:12:50 följande:

Väntar fortfarande på tid för utredning.

Inget plus, bara mens. För tillfället känner jag bara hopplöshet, som att jag Aldrig kommer att bli en mamma. Försöker att inte vara inne och läsa här för mycket då jag känner att allas plus påverkar mig för mycket och om jag läser om allas problem då känns det ännu värre.

Jag har själv börjat forska i min låga temp och andra fysiska 'problem' och insett att jag kan bocka av många punkter på tex jodbrist (jag hatar salt och äter typ aldrig det). Nu har jag precis fått hem ännu fler tillskott så hoppas att det ger resultat.

Sen är jag så nervös hur jag kommer att reagera om utredningen sen visar att det inte är migbdet är fel på utan sambon. Ibland känns det så ensamt och som att inte förstår riktigt (förutom ni andra kämpare här)<3

• Tessi1

Hej alla . Jag har hållt mig borta från familjeliv ett tag . Det är så fruktansvärt frustrerande. Varför får jag inget plus? Varför blir inte jag gravid efter såhär lång tid? 15 månader har vi försökt nu. Känner att allting känns meningslöst . Hopplöst att ligga runt ägglossning men samtidigt så gör vi allt vi kan såklart. Vi har varit på vårt första besök för utredning. Tyvärr hade jag precis haft mens då . Så nu väntar vi på nästa mens i början på okt för att då ta blodprov, lämna spermaprov och jag ska göra en gyn undersökning. Jag känner vissa dagar att jag orkar inte leva. Det känns som en kniv i hjärtat . Livet är så orättvist. Alla mina vänner har fått sitt första barn detta året. Alla fick tjejer. Jag tänker på allt kul de kommer kunna göra tillsammans med sina döttrar. Och att de har hela föräldraledigheten ihop . Jag står kvar på samma ställe och ingenting händer.. Jag känner mig så ensam och vet inte hur jag ska orka mer :(

• Pepsin
    Tessi1 skrev 2019-09-26 12:01:44 följande:

Hej alla . Jag har hållt mig borta från familjeliv ett tag . Det är så fruktansvärt frustrerande. Varför får jag inget plus? Varför blir inte jag gravid efter såhär lång tid? 15 månader har vi försökt nu. Känner att allting känns meningslöst . Hopplöst att ligga runt ägglossning men samtidigt så gör vi allt vi kan såklart. Vi har varit på vårt första besök för utredning. Tyvärr hade jag precis haft mens då . Så nu väntar vi på nästa mens i början på okt för att då ta blodprov, lämna spermaprov och jag ska göra en gyn undersökning. Jag känner vissa dagar att jag orkar inte leva. Det känns som en kniv i hjärtat . Livet är så orättvist. Alla mina vänner har fått sitt första barn detta året. Alla fick tjejer. Jag tänker på allt kul de kommer kunna göra tillsammans med sina döttrar. Och att de har hela föräldraledigheten ihop . Jag står kvar på samma ställe och ingenting händer.. Jag känner mig så ensam och vet inte hur jag ska orka mer :(

Fy... lider verkligen med dig och känner så med dig! <3. Jag hoppas att ni får all hjälp nu när ni sökt hjälp! försök tänk positivt! Jag har redan ställt in mig på IVF och då känns det lättare. Har helt tappat hoppet att kunna få barn på egen hand. Men som sagt vi bor i det bästa landet för att få hjälp. Lycka till <3
  • missibell

Hej! hoppar också in här om det är okej.
    Jag och mannen har försökt i 8 månader nu. Men inget än!
    har precis införskaffat mig bidrottninggelé jag tänkte börja med.

Kul att följas åt!

Kör ni andra med någon "hälskokost" eller vitaminer för att hjälpa till det lite ?

• Pepsin
    missibell skrev 2019-09-27 18:21:40 följande:

Kul att följas åt!

Kör ni andra med någon "hälskokost" eller vitaminer för att hjälpa till det lite ?

Välkommen!

Vi kör folsyra även för mannen vilket ska vara bra samt rosenrot för mig. :)
  • missibell
    Pepsin skrev 2019-09-27 19:51:23 följande:
    Välkommen!

Vi kör folsyra även för mannen vilket ska vara bra samt rosenrot för mig. :)
    tack :) 
    Har hört bra om rosenrot, tänkte eventuellt testa munkpeppar om inte apiforce hjälper. Läste även idag att aloeverajuice och fytoöstrogen ska vara något.
  • Mima93
    missibell skrev 2019-09-27 18:21:40 följande:

Kul att följas åt!

Välkommen! Jag har provat bidrottningsgelé, bisolvon och rosenrot. Inget har hjälpt. Vi båda äter extra vitaminer och folsyra och nu provar jag munkpeppar.
  • Pepsin

Nu har jag varit på äggledarundersökning och det gick bra! Eventuellt dålig passage i ena äggledaren, de kunde inte säga om det var normalt eller sämre för det var något strul men troligen dåligt. Men det påverkar inte planen för oss eftersom vi kommer påbörja IVF runt årsskiftet :)

• Mima93
    Pepsin skrev 2019-10-02 14:19:37 följande:

Nu har jag varit på äggledarundersökning och det gick bra! Eventuellt dålig passage i ena äggledaren, de kunde inte säga om det var normalt eller sämre för det var något strul men troligen dåligt. Men det påverkar inte planen för oss eftersom vi kommer påbörja IVF runt årsskiftet :)

Vad skönt det måste kännas att ni ska få göra IVF! Om vi inte plussat till 2020 ska vi söka hjälp då...
  • missibell
    Mima93 skrev 2019-10-01 15:37:56 följande:
    Välkommen! Jag har provat bidrottningsgelé, bisolvon och rosenrot. Inget har hjälpt. Vi båda äter extra vitaminer och folsyra och nu provar jag munkpeppar.
    tack så mycket! :)
Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader